نشانی: تهران، میدان صادقیه، بلوار آیت اله کاشانی، نبش گلستان شمالی، پلاک 29، واحد 8

طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت شرکتی
طراحی سایت شرکتی می تواند برای شرکت هایی که در زمینه های مختلف در حال فعالیت هستند، گزینه بسیار مناسبی باشد. وب سایت های شرکتی در حقیقت به وب سایت هایی گفته می شوند که غالبا به عنوان نماینده یک شرکت بوده و افرادی که به دنبال معامله کردن با آن شرکت هستند، باید حتما از این مدل از وب سایت ها استفاده کنند. معمولا به دلیل مدل سئویی که بر روی این وبسایت ها اجرا می شود و همچنین به دلیل نحوه طراحی که در طراحی سایت شرکتی مورد استفاده واقع می شود، میزان قدرتمندی و تاثیرگذاری این مدل از وب سایت ها بیشتر از دیگر موارد است. برای شناخت هرچه بهتر و دقیق تر این مدل از وب سایت ها بهتر است بدانید که دقیقا سایت شرکتی چیست، چه ویژگی هایی در این وب سایت ها وجود دارد و چگونه می توانید آن ها را طراحی نمایید.
فهرست مطلب

سایت شرکتی چیست؟

سایت شرکتی به طور کلی به هر نوع وبسایتی گفته می شود که برای شرکت های مختلف طراحی شده اند. تمامی شرکت ها با تمامی حوزه های فعالیتی که دارند، می توانند وبسایت شرکتی باشند. بنابراین حتما این موضوع را در نظر داشته باشید که به دلیل تفاوت در حوزه های کاری شرکت های مختلف، وب سایت های مختلفی را نیز می توانیم ببینیم. صرفا برخی از شرکت ها که توانایی ارائه خدمات به صورت آنلاین را به هیچ وجه ندارند، نمی توانند از طراحی سایت شرکتی استفاده کنند.

چرا سایت شرکتی

اگر دارای یک کسب و کار و یا تجارت هستید، باید بدانید که نیاز به معرفی خدمات خود در بستر آنلاین دارید. بنابراین باید به فکر یک سایت شرکتی متناسب با فعالیت کاری خود باشید. در این سایت شما قرار است به معرفی حوزه فعالیت، دستاوردها و خدماتی که میتوانید ارائه دهید، بپردازید. یک وب سایت شرکتی قرار است هویت شما را به دیگران نشان دهد و از آنجایی که در کشور ما 4 درصد از تجارت به صورت آنلاین انجام می شود، می توانید بخشی از سود خود را از طریق خدماتی که از طریق وب سایت خود ارائه می دهید، به صورت مستقیم و غیرمستقیم دریافت نمایید.

همچنین در بازار کنونی نباید از رقابت جا ماند. اگر به رقبای خود نگاهی بیندازید، می بینید همگی آنها دارای سایت شرکتی مناسب با تجارت شان می باشند. در چنین شرایطی طراحی سایت و ارائه خدمات در بستر آن یک ضرورت به شمار می رود.

بررسی قیمت و هزینه مورد نظر برای طراحی سایت شرکتی

بررسی قیمت و هزینه مورد نظر برای طراحی سایت شرکتی

احتمالا قیمت و هزینه طراحی سایت شرکتی یکی از مولفه های مهم برای شما باشد. در این زمینه اگر بخواهید با یک سایت وردپرس کار طراحی انجام شود، هزینه تمام شده برای شما کمتر خواهد شد. در غیر اینصورت باید هزینه بیشتری برای سایت در نظر بگیرید. اما سایت مشتری پسند تری هم بدست خواهید آورد. قیمت طراحی سایت به دامنه سایت، هاست و تیم طراحی برمیگردد. هر چقدر کیفیت این موارد بالاتر باشند، هزینه طراحی سایت هم بالاتر خواهد بود. بنابراین میتوانید از قبل با تیم طراحی در این زمینه صحبت کنید و بعد از توافق بر سر قیمت اقدام به انجام این کار نمایید.

زمان مناسب برای راه اندازی سایت شرکتی

زمان مناسب برای راه اندازی سایت شرکتی

شاید به عنوان صاحب یک کسب و کار از خودتان بپرسید که الان زمان مناسبی برای راه اندازی سایت شرکتی است یا خیر؟ در جواب باید گفت که امروزه درصد بالایی از مردم در سرتاسر کشور ما و حتی سایر نقاط دنیا به اینترنت و ابزارهای هوشمند ارتباطی مانند موبایل، تبلت و لپ تاپ دسترسی دارند.

حتی فروش خدمات از طریق اینترنت در سراسر دنیا در حال گسترش است. بنابراین وارد شدن به این حوزه نه تنها مفید بلکه ضروری هم به نظر می رسد. هر شخصی که صاحب یک شرکت می باشد، برای دسترسی راحت به مشتری های بیشتر و بالابردن میزان فروش و کاهش هزینه ها باید به فکر داشتن یک سایت شرکتی باشد. بنابراین بهترین زمان برای راه اندازی سایت شرکتی بعد از تاسیس شرکت می باشد که بتوانید در این حوزه هم از رقبای خود عقب نمانید.

مولفه های حیاتی و مهم در طراحی سایت شرکتی

مولفه های حیاتی و مهم در طراحی سایت شرکتی

زمانی که صحبت از طراحی سایت شرکتی می شود، جنبه های مختلف و وسیعی را باید در نظر داشته باشیم. به طور مثال سایت های شرکتی می توانند از خدمات لوله کشی منازل را تا پخت و پز و آشپزی های سفارشی شامل شوند. بنابراین نکاتی که در ادامه در خصوص این مدل از سایت های شرکتی بیان می شود، می تواند در بین تمامی این وب سایت ها مشترک باشد. در نتیجه فارغ از اینکه وب سایت شما کدام مورد می باشد، بهتر است نکات مهمی که در این خصوص وجود دارد را در نظر گرفته و سپس با توجه به همین موضوع، کار طراحی وب سایت خودتان را انجام دهید.

ارائه سایت مناسب با حوزه فعالیت

قدم اول در طراحی سایت شرکتی مربوط به نوع سایت می شود. نوع سایت ها می تواند از نوع وردپرسی و یا برنامه نویسی باشد. مدل سایت هایی که انتخاب می کنید، می تواند مسلما در نتایجی که از سایت می گیرید، بسیار موثر باشد. به همین خاطر نیز بهتر است حتما با یک طراح سایت مشورت کرده و در این زمینه اطلاعات کاملی را به دست آورید.

این اطلاعات کامل می توانند به شما کمک کنند تا بهتر بتوانید تصمیم گیری کنید. معمولا بهتر است سایت های شرکتی را از نوع سایت هایی با فرمت ASP طراحی کنید. این مدل از سایت ها می توانند دارای سرعت لود بالاتری باشند و به شکل راحت تری نیز به شما خدمات رسانی کنند.

طراحی ظاهر سایت بر اساس نوع فعالیت

زمانی که صحبت از وبسایت ها می شود، اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید، ظاهر آن است. برای طراحی کردن بخش ظاهری سایت حتما این موضوع را در نظر داشته باشید که این بخش های ظاهری می توانند اهمیت زیادی داشته باشند و در جلب کردن نظرات مشتریان به شکل بسیار مناسبی می توانند تاثیرگذار باشند. در نظر داشته باشید که معمولا طراحی های ظاهری سایت ها را باید حتما با توجه به نوع وب سایت، خدماتی که ارائه می دهد و یا محصولاتی که می فروشد، انجام دهید.

تولید محتوای مناسب

مورد بعدی که آن هم اهمیت بالایی دارد، راه اندازی کردن بخش وبلاگ وب سایت شرکتی شما است. در طراحی سایت شرکتی حتما دقت داشته باشید که بخش وبلاگ سایت نیز می تواند هم به جذب مشتریان بیشتر کمک کند و هم می تواند سبب شود که مشتریان شما زمان بیشتری را در وب سایت شما بگذرانند.

بخش وبلاگ در سایت های شرکتی اهمیت بسیار بیشتری نسبت به دیگر مدل سایت ها دارد. در بخش وبلاگ معمولا می توانید کارهای خودتان و شرکتی که در حال اداره کردن آن هستید را به مشتریان و مخاطبان خودتان توضیح دهید. با این کار به سادگی می توانید به مشتریان خودتان توضیح دهید که در حال انجام چه کاری هستید و کدام کار می تواند برای شما اهمیت بیشتری داشته باشد.

راه اندازی بخش کامنت ها و نظرات

مشتری های شما میتوانند از طریق نظردادن در بخش های مختلف سایت انتقادات و یا نقاط مثبت شما را به شما بگویند. همچنین بخش نظرات باعث می شود افراد جدیدی که با وب سایت تان آشنا می شوند، از دیدگاه های مثبت نفرات قبلی بازخورد مثبتی دریافت کنند. بنابراین توصیه می شود این مورد را در نظر داشته باشید.

راه اندازی بخش های مضاعف برای سایت های شرکتی

راه اندازی بخش های مضاعف برای سایت های شرکتی

در طراحی سایت شرکتی و به طور کلی طراحی کردن هر نوع از وب سایت ها بهتر است بدانید که چه اصول اولیه ای برای این کار وجود دارد. علاوه بر اصول اولیه ای که در طراحی کردن این سایت ها وجود دارد، یک سری از کارها و آپشن ها نیز وجود دارد که اگر آن ها را رعایت کنید، می توانید به نتایج بهتری دست پیدا کنید. این موارد را در اینجا ذکر کرده ایم تا شما نیز بتوانید از آن ها استفاده کنید.

صفحه تماس  با ما و درباره ما برای شرکت

حتما یک صفحه اختصاصی برای ارتباط مخاطبان با خودتان داشته باشید. در این صفحه علاوه بر آن که باید در مورد خودتان اطلاعات کاملی را بیان کنید، می توانید در خصوص روش های ارتباطی، ویژگی های محصولاتی که قرار است به افراد عرضه کنید و همچنین سطح خدمات قابل ارائه خود نیز در این صفحه صحبت کنید. داشتن چنین صفحه ای سبب می شود تا مخاطبان شما بیشتر بتوانند به شما اعتماد کنند.

معرفی شبکه های اجتماعی فعال

داشتن اپلیکیشن و یا استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از راه های دیگری است که می توانید از طریق آن مخاطبان زیادی را به سمت خودتان جلب کنید. فراموش نکنید که هر فردی در ارتباط با فضای مجازی معمولا با یک مدل اپلیکیشن و برنامه می تواند ارتباط راحت تری را ایجاد کند. به همین دلیل حتما در نظر داشته باشید که ارتباط سایت خودتان را با اپلیکیشن های دیگر برقرار کنید تا هم کار را برای مخاطبان و مشتریان خودتان راحت تر کنید و هم میزان اعتماد سازی بیشتری را به وجود بیاورید. 

چند زبانه شدن سایت

آخرین مورد در خصوص چند زبانه یا حداقل دو زبانه بودن وب سایت های شرکتی است که طراحی می کنید. وب سایت های شرکتی را می توانید به شکل دو زبان فارسی و انگلیسی و یا فارسی و عربی و… طراحی کنید. با این کار قطعا حجم بیشتر و حداقل دو برابری از مخاطبان را به سمت خودتان جلب می کنید. اما در نظر داشته باشید که این کار هزینه های شما را به شکل زیادی افزایش می دهد و می تواند دردسرهای زیادی را نیز برای شما در پی داشته باشد.

مزیت ها و نقاط مثبت طراحی سایت شرکتی

مزیت ها و نقاط مثبت طراحی سایت شرکتی

چه مزیت هایی در پی طراحی سایت شرکتی وجود دارد؟ اگر این مزیت ها را به خوبی بدانید، قطعا می توانید به شکل مناسب تری نیز به این کار بپردازید. در نظر داشته باشید که مزیت های بیان شده می توانند علاوه بر سایت های شرکتی، برای وب سایت های فروشگاهی، خدماتی و… نیز در نظر گرفته شوند. در حقیقت فعالیت کردن در فضای مجازی یکی از مواردی است که سبب می شود بتوانید به شکل بهتری مشتریان مناسب خودتان را جذب کنید.

بالابردن راندمان کاری

مورد و نکته اول مربوط به زمانی است که با استفاده کردن از طراحی سایت شرکتی، می توانید به خوبی فعالیت های خودتان را ساماندهی و منظم کنید. این کار سبب می شود تا به شکل ساده و راحتی بتوانید متوجه شوید که چه فعالیت هایی را در چه زمان هایی باید انجام دهید و یا چه چیزهایی می تواند برای مشتریان شما جذاب تر باشد.

تمامی این مدیریت ها و این فعالیت ها می توانند در جایگاه خودشان دارای ارزش و اهمیت باشند. فراموش نکنید که شما در حال ارائه خدمات، محصولات و یا حتی آموزش هستید. شما یک وبسایت شرکتی دارید که باید هم مخاطبان بیشتری را جذب کنید و هم کارهای خودتان را به درستی مدیریت نمایید.

افزایش میزان فروش خدمات و محصولات

با داشتن یک وبسایت می توانید نرخ فروش خودتان را نیز بیشتر کنید. در موسسه ها و شرکت های بزرگ معمولا در خصوص موارد مختلفی هم کالاها فروخته می شوند و هم خدمات گوناگونی عرضه می شوند که اگر به دقت به آن ها توجه داشته باشید، نرخ سود اوری بالایی را می توانید در این پروژه ها ببینید. در نظر داشته باشید که با داشتن یک وب سایت رسمی و معتبر به شکل ساده تری می توانید میزان فروش خودتان را بیشتر کنید. این موضوع قطعا تاثیر بسیار شگرفی بر روی درآمدزایی شما دارد.

معرفی برند در فضای آنلاین

 معرفی کردن برند که یک وبسایت شرکتی می تواند برای شما انجام دهد آن است که به راحتی برند و کسب و کار شما را معرفی خواهد کرد. طراحی سایت شرکتی سبب می شود تا افرادی که در فضای مجازی و اینترنت نیز حضور دارند، هم شما و هم کسب و کار شما را هرچه بهتر و دقیق تر بشناسند. قطعا در فضای مجازی نیز همچون فضای واقعی، تعداد زیادی از مشتریان وجود دارند که می توانید آن ها را به سمت خودتان جذب کنید. طراحی کردن وب سایت مناسب برای شرکت ها در زمینه های مختلف، اولین قدمی است که می توانید در این خصوص بردارید.

در حقیقت زمانی که شما یک شرکت معتبر داشته باشید، طراحی سایت شرکتی می تواند قدم بسیار موثری برای نشان دادن شما و برند شما به دنیا باشد. بنابراین این مورد را دست کم نگیرید.

جذب مشتریان بیشتر

فرایند داشتن سایت و طراحی سایت شرکتی می تواند به جذب مشتریان بیشتر کمک کند. جذب کردن مشتریان بیشتر مسلما با استفاده از روش های مختلفی انجام می شود. یکی از بهترین روش ها در خصوص همین داشتن سایت است. هر قدر بیشتر بتوانید برای شرکت خودتان مشتریان بیشتری را جذب کنید، قطعا به شکل ساده تر و راحت تری نیز می توانید به کسب درآمد بپردازید.

اعتماد سازی مشتریان

مشتریانی که شما را نمی شناسند و برای اولین بار است که با شما همکاری می کنند، به چیزی نیاز دارند که بتوانند از طریق آن به شما اعتماد کنند. در نظر داشته باشید که اعتماد کردن مشتریان به شما می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. یکی از مزیت هایی که وب سایت ها می توانند برای شما در پی داشته باشند، اعتماد سازی بیشتر مشتریان است. به طور کلی مشتریان می توانند به شکل بهتر و ساده تری به شما اعتماد کنند و از این طریق می توانید ساده تر از قبل، با مشتریان بیشتری کار کنید.

کسب جایگاه مناسب در فضای مجازی و اینترنت

مورد و نکته بعدی که باید در نظر داشته باشید مربوط به کسب کردن جایگاه مناسب در فضای مجازی و اینترنت می باشد. با داشتن یک وبسایت دقیق، رسمی و درست، می توانید جایگاه مناسبی را برای خودتان داشته باشید و از این طریق نیز می توانید به مشتریان بیشتری خدمات رسانی کنید. فراموش نکنید که خدمات رسانی شما به مشتریانتان می تواند به ارتقا دادن جایگاه شما کمک های بسیار زیادی کند و نباید به هیچ وجه این موضوع را از دست بدهید.

دسترسی مشتری ها به خدمات آنلاین شرکت در 24 ساعت

ارائه دادن خدمات 24 ساعته به مشتریان یکی از نکات بسیار مهمی است که باید در نظر داشته باشید. خدمات 24 ساعته می توانند هم به نفع مشتریان شما باشد و هم سبب می شود تا خودتان راحت تر باشید. به طور مثال مشتریان می توانند در هر ساعت از شبانه روز که می خواهند، از خدمات سایت شما و خدماتی که ارائه می کنید، استفاده کنند و اطلاعاتی که نیاز دارند را کسب کنند. از سوی دیگر نیز شما هم می توانید به صورت شبانه روزی خودتان را به مشتریان معرفی کنید. این در صورتی است که نیاز به هزینه های بالایی ندارید و به راحتی این کار را صرفا با طراحی سایت شرکتی انجام می دهید.

مراحل طراحی سایت شرکتی

برای طراحی سایت شرکتی معمولا چندین مرحله مختلف وجود دارد که هر کدام از آن ها می توانند اهمیت بسیار زیادی در نتیجه کار داشته باشند. این مراحل را حتما با دقت تمام اجرا کنید تا به بهترین نتایج در این زمینه دست پیدا کنید. طراحی سایت شرکتی را باید با توجه به نوع خدماتی که انجام می دهید، در نظر بگیرید. با این حال مواردی که در ادامه بیان می شوند، می توانند از جمله مهم ترین موارد و نکات در این زمینه باشند.

طراحی کردن قالب ابتدایی وبسایت

اولین موضوع در خصوص طراحی کردن قالب اولیه وبسایت است. قالب اولیه وب سایت را باید با دقت و توجه کردن به تمامی نکات و موارد، طراحی کنید. این کار سبب می شود تا به شکل مناسبی بتوانید قالب های اولیه وب سایت ها را داشته باشید. قالب اولیه را نیز می توانید به شکل ها و روش های مختلفی طراحی کنید.

طراحی ظاهر و بنرها

مورد بعدی در خصوص طراحی ظاهر و بنرهای سایت است. طراحی ظاهر و بنرهای وب سایت باید حتما با توجه به مخاطبان انجام شود. در صورتی که طراحی سایت شرکتی برای دانش آموزان دبستانی و کودکان باشد، باید حتما سایت دارای رنگ های متنوع و جذابی باشد. بنابراین این طراحی های ظاهری سایت باید با دقت و با نهایت توجه به مخاطبان انجام شود.

تهیه محتوا در زمینه خدمات و محصولات شرکت

بخش بعدی مربوط به تولید کردن محتوا می باشد. محتواهایی که در سایت های شرکتی تولید می شوند حتما باید آموزشی بوده و دارای زبان و بیان ساده و قابل فهم باشند. تولید کردن محتوا را باید افراد متخصص و کسانی انجام دهند که از بایت استادی در آن زمینه خاص دارای مهارت هستند. یک نکته مهم دیگر را نیز باید در نظر بگیرید که تولید کردن محتوا در این مدل از وب سایت ها باید حتما به شکل های مختلف متن، تصویر و ویدئو صورت گیرد.

کلام پایانی

طراحی سایت شرکتی از جمله موارد مهمی است که می توانید با مراجعه کردن به یک طراح سایت متبحر و متخصص، انجام دهید. در نظر داشته باشید که سایت های شرکتی را باید به بهترین شکل ممکن طراحی کنید تا در نهایت بتوانید از وب سایتی که طراحی کرده اید، بهره برداری نمایید. توجه کردن به مزیت های این مدل از وب سایت ها و همچنین در نظر گرفتن چگونگی طراحی این وب سایت ها می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند.

سوالات متداول

چرا طراحی یک وبسایت شرکتی امروزه امری ضروری به نظر می رسد؟

طراحی یک وبسایت شرکتی به این دلیل ضروری است، زیرا این سایت برای معرفی شرکت شما به دیگران بوده و امکان ارتباط با مشتریان و جذب مخاطبان جدید را فراهم می‌کند و به شما امکان نمایش محصولات و خدمات خود را در سطح جهانی می‌دهد.

چه عواملی در طراحی یک وبسایت شرکتی موثر هستند؟

عوامل موثر در طراحی وبسایت شرکتی عبارتند از: طراحی زیبا و حرفه‌ای، استفاده از رابط کاربری ساده و قابل فهم، بهینه ‌سازی برای موتورهای جستجو، سرعت بارگذاری سایت و حفاظت از اطلاعات حساس کاربران و غیره.

چگونه می‌توان خدمات سایت شرکتی خود را به مشتری ها در سریع ترین زمان داد؟

در این زمینه میتوان با تولید محتوای مناسب و کار بر سئو سایت شرکتی خدمات خود را به مشتری ها در موتور جستجوی گوگل نشان داد. فعالیت مداوم سایت تاثیر زیادی در این زمینه خواهد داشت.

آیا داشتن یک وب سایت شرکتی، به افزایش مشتریها و فروش کمک میکند؟

در این زمینه اگر وب سایت تان فعال باشد و بر اساس اصول سئو اقدام به تولید محتوا و ارائه خدمات خود در وب سایت نمایید، قعطا بازخوردهای مثبتی را دریافت خواهید کرد و از این طریق سود شرکت تان را بالا خواهید برد.

میزان رضایت شما از این مطلب

خدمات گنج دیجیتال

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان