نشانی: تهران، میدان صادقیه، بلوار آیت اله کاشانی، نبش گلستان شمالی، پلاک 29، واحد 8

طراحی سایت آموزشی

طراحی سایت آموزشی
طراحی سایت آموزشی باید حتما با توجه به یک سری از اصول و قواعد انجام شود که در نهایت بتوانید یک نتیجه خوب و مناسب را از وب سایتی که طراحی کرده اید، به دست آورید. در نظر داشته باشید که سایت های مربوط به مسائل و موضوعات آموزشی، می توانند اهمیت زیادی داشته باشند و در نهایت نیز می توانند به خوبی سبب شوند که موضوعات آموزشی در فضای اینترنت گسترش پیدا کند. برای آن که بتوانید اطلاعات کاملی را در این زمینه داشته باشید، بهتر است در مورد این نوع از وبسایت ها اطلاعات کاملی را به دست آورید و برای این کار نیز می توانید هم به مطالعه ادامه این مقاله بپردازید و هم به دیگر مقالاتی که در وب سایت ما درج شده اند،  
فهرست مطلب

سایت های آموزشی

سایت آموزشی از جمله انواع سایت هایی است که معمولا برای آموزش دادن انواع مهارت ها و دانش ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد. در سایت های مختلف آموزشی معمولا مهارت هایی همچون کلاس های تقویتی، آموزش زبان، آموزش کامپیوتر و… آموزش داده می شوند. سایت های آموزشی معمولا به شکلی هستند که برای استفاده کردن از خدمات آن ها باید حتما در آن ها ثبت نام کنید و دارای اکانت کاربری مشخصی باشید. این مدل از سایت ها باید دارای ظاهر جذابی نیز باشند که افراد و محصلان بتوانند به راحتی در این وب سایت ها مشغول به آموزش شوند.

آینده سایت های آموزشی

امروزه در زمینه های مختلفی میتوان اقدام به طراحی سایت آموزشی نمود. بطور مثال در زمینه کسب و کار و کوچینگ می توان یک وب سایت آموزشی داشت و خدمات خود را به دیگران معرفی نمود. همچنین در حوزه های دیگری مانند ارزهای دیجیتال، آشپزی و … این وب سایت ها طرفداران خاص خود را دارند. در حقیقت علاقه مردم به آموزش همیشه در حال گسترش می باشد و طراحی یک سایت آموزشی بصورت حرفه ای و ارائه مطالب مناسب و به درد بخور میتواند بسیار موفقیت آمیز باشد.

قیمت طراحی سایت آموزشی

طراحی سایت های آموزشی تفاوت خیلی زیادی با دیگر سایت ها ندارد. بنابراین از نظر قیمت طراحی با دیگر سایت ها اختلاف خاصی نخواهد داشت. اما در حالت کلی در نظر داشته باشید که قیمت طراحی سایت آموزشی شما به نوع سایت و امکاناتی و خدماتی که استفاده خواهید کرد، بستگی دارد. ما در زمینه طراحی سایت آموزشی میتوانیم با بهترین قیمت و در سریع ترین زمان این کار را برای شما انجام دهیم. بنابراین برای اطلاع از آخرین قیمت با ما در ارتباط باشید.

چه کسی به سایت آموزشی نیاز دارد؟

احتمالا از خودتان بپرسید که من سایت آموزشی باید داشته باشم یا خیر؟ در جواب باید گفت که این به مهارت و تخصصی که دارید بستگی دارد. اگر در یک حوزه خاصی متخصص هستید و میتوانید اطلاعات ارزشمند و مفیدی را در اختیار سایر افراد قرار دهید، یک وب سایت آموزشی می تواند برایتان بسیار مفید باشد. بطور مثال شما در زمین موفقیت فردی و یا سازمانی تجربه های ارزشمندی دارید. در چنین شرایطی طراحی سایت آموزشی مناسب شما می باشد. یا شما مهارت خوبی در آشپزی و موارد این شکلی دارید. در چنین شرایطی می توانید به فکر طراحی سایت آموزشی باشید و خدمات خود را از آن طریق به دیگران یاد داده و در ازای این کار به درآمد خوبی هم دست پیدا کنید.

بهترین قالب برای طراحی سایت آموزشی

در این زمینه میتوانید وب سایت های آموزشی فعال در داخل کشور و یا حتی در خارج را بررسی کنید. مسلما ایده گرفتن از آنها می تواند برایتان بسیار مفید باشد. همچنین در این زمینه میتوانید با تیم طراحی سایت مشورت داشته باشید که چند قالب متناسب و زیبا را به شما نشان دهند و از بین آنها بهترین آن را انتخاب نمایید. قالب زیبا و مناسب تاثیر زیادی بر جذب مخاطب و رشد وب سایت شما خواهد داشت و باید به این موضوع دقت داشته باشید.

اهمیت تولید محتوای مناسب بعد از طراحی سایت آموزشی

اهمیت تولید محتوای مناسب بعد از طراحی سایت آموزشی

مهمترین نکته در زمینه سایت های آموزشی محتوای ارزشمند و یونیک آنها می باشد که باید به این موضوع خیلی دقت داشته باشید. اگر بتوانید محتوای به روز و تخصصی را در وب سایت تان قرار دهید و همچنین از محتوای ویدیویی برای آموزش افراد استفاده نمایید، مسلما تاثیر زیادی بر کسب و کار شما خواهد داشت. بنابراین مهمترین کار شما بعد از طراحی سایت آموزشی اهمیت دادن به محتوایی می باشد که قرار است در وب سایت تان قرار دهید.

نکات مهم در طراحی سایت آموزشی

نکات مهم در طراحی سایت آموزشی

در طراحی سایت آموزشی یک سری از نکات مهم وجود دارند که اگر این نکات را در نظر داشته باشید، می توانید هرچه بهتر و ساده تر این مدل از وب سایت ها را طراحی کنید و از آن ها استفاده نمایید. معمولا این نکات مطرح شده می توانند اهمیت بسیار زیادی داشته باشند، اما بسیاری از طراحان وب سایت به برخی از این نکات توجه نمی کنند. در این بخش به مهم ترین نکات موجود در این قسمت اشاره خواهیم کرد.

نوع سایت

قدم اول در طراحی سایت آموزشی مربوط به نوع سایت می شود. نوع سایت ها می تواند از نوع وردپرسی و یا برنامه نویسی باشد. نوع سایت ها می تواند مسلما در نتایجی که از سایت می گیرید، بسیار موثر باشد. به همین خاطر نیز بهتر است حتما با یک طراح سایت مشورت کرده و در این زمینه اطلاعات کاملی را به دست آورید. این اطلاعات کامل می توانند به شما کمک کنند تا بهتر بتوانید تصمیم گیری کنید.

معمولا بهتر است سایت های آموزشی را از نوع سایت هایی با فرمت ASP طراحی کنید. این مدل از سایت ها می توانند دارای سرعت لود بالاتری باشند و به شکل راحت تری نیز به شما خدمات رسانی کنند.

طراحی ظاهری سایت

مورد و نکته بعدی در خصوص طراحی ظاهری سایت است. برای طراحی کردن بخش ظاهری سایت حتما این موضوع را در نظر داشته باشید که این بخش های ظاهری می توانند اهمیت زیادی داشته باشند و در جلب کردن نظرات مشتریان به شکل بسیار مناسبی می توانند تاثیرگذار باشند. در نظر داشته باشید که معمولا طراحی های ظاهری سایت ها را باید حتما با توجه به نوع وب سایت، خدماتی که ارائه می دهد و یا محصولاتی که می فروشد، انجام دهید.

روند خرید و پرداخت

یکی از نکات بسیار مهم در طراحی سایت آموزشی مربوط به روند و پروسه خرید و همچنین درگاه های پرداخت آنلاین در فروشگاه ها است. در یک وب سایت آموزشی باید حتما درگاه خریدی را برای مشتریان خودتان در نظر بگیرید. با این روش می توانید به راحتی به مشتریان خودتان این امکان را بدهید که خریدهای خود را به شکل راحت و مناسبی انجام دهند و دیگر مشکلی از این بابت نداشته باشند. معمولا در وب سایت های آموزشی یک سری از پکیج های آموزشی و جزوه ها و ویدئوها وجود دارد که برای استفاده از آن ها باید خرید کنید. به همین دلیل نیز درگاه خرید و پرداخت از جمله موارد مهمی است.

راه اندازی بخش وبلاگ

مورد بعدی که آن هم اهمیت بالایی دارد، راه اندازی کردن بخش وبلاگ وب سایت آموزشی شما است. در طراحی سایت آموزشی حتما دقت داشته باشید که بخش وبلاگ سایت نیز می تواند هم به جذب مشتریان بیشتر کمک کند و هم می تواند سبب شود که مشتریان شما زمان بیشتری را در وب سایت شما بگذرانند.

بخش وبلاگ در سایت های آموزشی اهمیت بسیار بیشتری نسبت به دیگر مدل سایت ها دارد. در بخش وبلاگ معمولا بخشی از آموزش های لازم را می توانید به مخاطبان بدهید. با این کار هم به مخاطبان خودتان می توانید نشان دهید که سطح آموزش های شما در چه حد است و هم می توانید به مخاطبان خودتان کمک کنید که درک بهتری از آموزش ها و مطالب داشته باشند.

ایجاد اکانت کاربری

همان طور که گفته شد معمولا در طراحی سایت آموزشی باید به بخش مربوط به ایجاد اکانت های کاربری دقت زیادی داشته باشید. در این مدل از سایت ها معمولا باید اکانت کاربری داشته باشید تا بتوانید به خوبی از مطالبی که در سایت گذاشته می شود، استفاده کنید. البته یک دلیل دیگر نیز برای ایجاد بخش کاربری وجود دارد. در بخش کاربری معمولا می توانید تعیین کنید که چه مطالب و مواردی را خریداری کرده اید و چگونه می توانید آن ها را مدیریت کنید.

مزیت های طراحی سایت اموزشی

چه مزیت هایی در پی طراحی سایت آموزشی وجود دارد؟ اگر این مزیت ها را به خوبی بدانید، قطعا می توانید به شکل مناسب تری نیز به این کار بپردازید. در نظر داشته باشید که مزیت های بیان شده می توانند علاوه بر سایت های آموزشی، برای وب سایت های فروشگاهی، خدماتی و… نیز در نظر گرفته شوند. در حقیقت فعالیت کردن در فضای مجازی یکی از مواردی است که سبب می شود بتوانید به شکل بهتری مشتریان مناسب خودتان را جذب کنید.

معرفی برند

اولین کاری که یک وبسایت می تواند برای شما انجام دهد آن است که به راحتی برند و کسب و کار شما را معرفی خواهد کرد. طراحی سایت آموزشی سبب می شود تا افرادی که در فضای مجازی و اینترنت نیز حضور دارند، هم شما و هم کسب و کار شما را هرچه بهتر و دقیق تر بشناسند. قطعا در فضای مجازی نیز همچون فضای واقعی، تعداد زیادی از مشتریان وجود دارند که می توانید آن ها را به سمت خودتان جذب کنید. طراحی کردن وب سایت مناسب برای آموزش در زمینه های مختلف، اولین قدمی است که می توانید در این خصوص بردارید.

در واقع شما با داشتن وب سایت می توانید خودتان را به عنوان استاد در یک زمینه خاص و یا یک موسسه آموزشی عالی معرفی کنید و به همین دلیل نیز داشتن سایت آموزشی می تواند اهمیت زیادی داشته باشد.

·سازمان دهی فعالیت ها

مورد و نکته بعدی مربوط به زمانی است که با استفاده کردن از طراحی سایت آموزشی، می توانید به خوبی فعالیت های خودتان را سازمان دهی کنید. این کار سبب میشود تا به شکل ساده و راحتی بتوانید متوجه شوید که چه فعالیت هایی را در چه زمان هایی باید انجام دهید و یا چه چیزهایی می تواند برای مشتریان شما جذاب تر باشد. تمامی این مدیریت ها و این فعالیت ها می توانند در جایگاه خودشان دارای ارزش و اهمیت باشند. آموزش یکی از موضوعات مهمی است که هر روز آپدیت می شود و شما به عنوان یک مدرس و استاد باید دائما مطابق با دانش روز عمل کنید. داشتن وبسایت و طراحی سایت آموزشی در این زمینه کمک بسیار زیادی به شما می کند.

افزایش فروش

با داشتن یک وبسایت می توانید نرخ فروش خودتان را نیز بیشتر کنید. در موسسه های بزرگ معمولا در خصوص موارد مختلفی آموزش داده می شود که اگر به دقت به آن ها توجه داشته باشید، نرخ سود اوری بالایی را می توانید در این پروژه ها ببینید. در نظر داشته باشید که با داشتن یک وب سایت رسمی و معتبر به شکل ساده تری می توانید میزان فروش پکیج های آموزشی، ویدئوها و کلاس های آنلاین خودتان را بیشتر کنید. این موضوع قطعا تاثیر بسیار شگرفی بر روی درآمدزایی شما دارد.

جذب مشتریان بیشتر

فرایند داشتن سایت و طراحی سایت آموزشی می تواند به جذب مشتریان بیشتر کمک کند. جذب کردن مشتریان بیشتر مسلما با استفاده از روش های مختلفی انجام می شود. یکی از بهترین روش ها در خصوص همین داشتن سایت است. هر قدر بیشتر بتوانید برای موسسه آموزشی خودتان مشتریان بیشتری را جذب کنید، قطعا به شکل ساده تر و راحت تری نیز می توانید به کسب درآمد بپردازید.

 کسب جایگاه مناسب در فضای مجازی و اینترنت

مورد و نکته بعدی که باید در نظر داشته باشید مربوط به کسب کردن جایگاه مناسب در فضای مجازی و اینترنت می باشد. با داشتن یک وبسایت دقیق، رسمی و درست، می توانید جایگاه مناسبی را برای خودتان داشته باشید و از این طریق نیز می توانید به مشتریان بیشتری خدمات رسانی کنید. فراموش نکنید که خدمات رسانی شما به مشتریانتان می تواند به ارتقا دادن جایگاه شما کمک های بسیار زیادی کند و نباید به هیچ وجه این موضوع را از دست بدهید.

صرفه جویی در زمان

نکته و مورد بعدی در خصوص آن است که با داشتن وب سایت و طراحی سایت آموزشی می توانید در زمان خودتان به شکل مناسبی صرفه جویی کنید. در نظر داشته باشید که معمولا وب سایت ها می توانند اهمیت بالایی داشته باشند و در زمانی که شما برای معرفی خودتان به مشتری صرف می کنید، بسیار تاثیر می گذارند. به طور مثال دیگر نیازی نیست به مشتریان خودتان توضیح دهید که کارتان چیست، در چه حوزه ای مشغول به فعالیت هستید و یا آن که چگونه می توانید در این بخش کار کنید. با داشتن وب سایت و وارد کردن اطلاعات صحیح و درست در آن، مشتری به راحتی به وب سایت شما مراجعه می کند و به تمامی نکاتی که نیاز دارد، دسترسی پیدا می کند.

خدمات 24 ساعته

ارائه دادن خدمات 24 ساعته به مشتریان یکی از نکات بسیار مهمی است که باید در نظر داشته باشید. خدمات 24 ساعته می توانند هم به نفع مشتریان شما باشد و هم سبب می شود تا خودتان راحت تر باشید. به طور مثال مشتریان می توانند در هر ساعت از شبانه روز که می خواهند، از خدمات سایت شما و آموزش هایی که ارائه می کنید، استفاده کنند و اطلاعاتی که نیاز دارند را کسب کنند. از سوی دیگر نیز شما هم می توانید به صورت شبانه روزی خودتان را به مشتریان معرفی کنید. این در صورتی است که نیاز به هزینه های بالایی ندارید و به راحتی این کار را صرفا با طراحی سایت آموزشی انجام می دهید.

کاهش نیروی کار

با طراحی سایت آموزشی و استفاده از این سایت ها می توانید به راحتی چندین نفر را کنار بگذارید و از این طریق تعداد نیروی کار را کم کنید. البته این موضوع سبب می شود که نیاز به نیروهای متخصص در دیگر زمینه ها داشته باشید. با این وجود به دلیل کم کردن تعداد نیروی کار، هزینه های شما نیز به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

آپشن های مناسب در سایت های آموزشی

نکات مهم در طراحی سایت آموزشی

در طراحی سایت آموزشی یک سری از نکات وجود دارد که باید به صورت پیش فرض آن ها را انجام دهید. این نکات می توانند در ارتقا یافتن جایگاه وب سایت شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشند. در حقیقت با در نظر گرفتن این نکات و آپشن ها به راحتی متوجه خواهید شد که چگونه می توانید وب سایت ها را به شکل مناسب تری بهینه سازی کنید. عدم استفاده از این آپشن ها هیچ مشکلی را ایجاد نمی کند، اما اگر بتوانید از آن ها استفاده کنید، قطعا می توانید نتایج بهتری را نیز از سایت مورد نظر خودتان دریافت کنید.

چند زبانه شدن سایت

اولین مورد در خصوص چند زبانه یا حداقل دو زبانه بودن وب سایت های آموزشی است که طراحی می کنید. وب سایت های آموزشی را می توانید به شکل دو زبان فارسی و انگلیسی طراحی کنید. با این کار قطعا حجم بیشتر و حداقل دو برابری از مخاطبان را به سمت خودتان جلب می کنید. اما در نظر داشته باشید که این کار هزینه های شما را به شکل زیادی افزایش می دهد و می تواند دردسرهای زیادی را نیز برای شما در پی داشته باشد.

صفحات درباره ما و توضیحات

حتما یک صفحه اختصاصی برای ارتباط مخاطبان با خودتان داشته باشید. در این صفحه علاوه بر آن که باید در مورد خودتان اطلاعات کاملی را بیان کنید، می توانید در خصوص روش های ارتباطی، ویژگی های محصولاتی که قرار است به افراد عرضه کنید و همچنین سطح عملی ویدئوها و جزوه ها نیز صحبت کنید. داشتن چنین صفحه ای سبب می شود تا مخاطبان شما بیشتر بتوانند به شما اعتماد کنند.

لینک سازی

داشتن اپلیکیشن و یا استفاده از شبکه های اجتماعی یکی از راه های دیگری است که می توانید از طریق آن مخاطبان زیادی را به سمت خودتان جلب کنید. فراموش نکنید که هر فردی در ارتباط با فضای مجازی معمولا با یک مدل اپلیکیشن و برنامه می تواند ارتباط راحت تری را ایجاد کند. به همین دلیل حتما در نظر داشته باشید که ارتباط سایت خودتان را با اپلیکیشن های دیگر برقرار کنید تا هم کار را برای مخاطبان و محصلان خودتان راحت تر کنید و هم میزان اعتماد سازی بیشتری را به وجود بیاورید.

مراحل طراحی سایت آموزشی

مراحل طراحی سایت آموزشی

برای طراحی سایت آموزشی معمولا چندین مرحله مختلف وجود دارد که هر کدام از آن ها می توانند اهمیت بسیار زیادی در نتیجه کار داشته باشند. این مراحل را حتما با دقت تمام اجرا کنید تا به بهترین نتایج در این زمینه دست پیدا کنید.

طراحی کردن قالب اولیه

اولین موضوع در خصوص طراحی کردن قالب اولیه وبسایت است. قالب اولیه وب سایت را باید با دقت و توجه کردن به تمامی نکات و موارد، طراحی کنید. این کار سبب می شود تا به شکل مناسبی بتوانید قالب های اولیه وب سایت ها را داشته باشید.

طراحی ظاهر و بنرها

مورد بعدی در خصوص طراحی ظاهر و بنرهای سایت است. طراحی ظاهر و بنرهای وب سایت باید حتما با توجه به مخاطبان انجام شود. در صورتی که طراحی سایت آموزشی برای دانش آموزان دبستانی و کودکان باشد، باید حتما سایت دارای رنگ های متنوع و جذابی باشد. بنابراین این طراحی های ظاهری سایت باید با دقت و با نهایت توجه به مخاطبان انجام شود.

·        تولید محتوا

بخش بعدی مربوط به تولید کردن محتوا می باشد. محتواهایی که در سایت های آموزشی تولید می شوند حتما باید آموزشی بوده و دارای زبان و بیان ساده و قابل فهم باشند. تولید کردن محتوا را باید افراد متخصص و کسانی انجام دهند که از بایت استادی در آن زمینه خاص دارای مهارت هستند. یک نکته مهم دیگر را نیز باید در نظر بگیرید که تولید کردن محتوا در این مدل از وب سایت ها باید حتما به شکل های مختلف متن، تصویر و ویدئو صورت گیرد.

کلام پایانی

در مورد طراحی سایت آموزشی باید بدانید که ابتدا چه موضوعی را قرار است اموزش دهید. در بخش بعدی باید به این نکته دقت کنید که کدام گروه از افراد، گروه هدف شما هستند. به همین دلیل نیز باید بدانید که دقیقا بنرها و ظاهر سایت را به چه شکلی باید طراحی کنید. طراحی کردن ظاهر سایت باید حتما متناسب با جنسیت و سن افراد باشد تا محصلان بتوانند به شکل بهتری آموزش ها را دنبال کنند. در صورتی که در این زمینه دارای مهارت های کافی و لازم نیستید، حتما بدانید که باید از یک طراح سایت حرفه ای کمک بگیرید تا به بهترین نتایج در این زمینه دست پیدا کنید.

میزان رضایت شما از این مطلب

خدمات گنج دیجیتال

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان