نشانی: تهران، میدان صادقیه، بلوار آیت اله کاشانی، نبش گلستان شمالی، پلاک 29، واحد 8

سئو سایت خدماتی

سئو سایت خدماتی
امروزه ارائه کارهای خدماتی به صورت آنلاین از اصلی ترین بخش های درآمدزایی است که میتوان بر روی آن تمرکز کرد. با نزدیک شدن به شروع سال یا فصل جدید و مراسم های خاص همه دوست دارند تکانی به خانه های خود بدهند. همچنین در شرایط خاص نیاز به تعمیر و ارائه خدمات خاصی هست که بستر آنلاین بهترین گزینه برای آن به شمار می رود. سایت های خدماتی می توانند شامل موارد مختلفی شوند. در ادامه برای آن که با سئو این مدل از سایت ها آشنا شوید، بهتر است بدانید که چگونه می توانید سئو سایت خدماتی را انجام دهید، چه نکات و مواردی را باید در این زمینه در نظر داشته باشید و در نهایت نیز باید بدانید که این کار چه مزیت هایی را می تواند در پی داشته باشد.
فهرست مطلب

سئو سایت خدماتی چیست؟

سئو به مجموعه ای از اقدامات گفته می شود که برای بهبود بخشی به رتبه بندی یک وبسایت انجام می شود. برای آن که سئو سایت خدماتی را بتوانید به خوبی انجام دهید، حتما باید این نکته را در نظر داشته باشید که این مجموعه اقدامات در نهایت باید سبب افزایش میزان بازدید از سایت، بالا بردن ترافیک سایت، بهبود بخشی به رتبه بندی سایت و… منجر شود. در صورتی که این فعالیتها و استراتژی ها به این نتایج منجر نشوند، به احتمال بسیار زیاد اصول سئو را به شکل اشتباهی انجام داده اید.

مزیت های سئو کردن سایت های خدماتی

سئو کردن سایت های خدماتی امری ضروری و مهم می باشد. چرا که تنها با راه اندازی یک وب سایت نخواهید توانست به صفحه اول گوگل خود را برسانید. دلیل آن هم به این خاطر است که امروزه وب سایت های زیادی در زمینه خدمات دهی آنلاین فعال هستند و با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید متوجه این موضوع شوید. بنابرین اگر میخواهید یک وب سایت خدمات دهی راه اندازی کنید، سئوی آن را در اولویت قرار دهید. چرا که بدون انجام کارهای مربوط به سئو رتبه ای هم به دست نخواهید آورد.

بهترین راه سئوی سایت خدماتی

احتمالا برای شما سوال باشد که بهترین راه سئوی سایت های خدماتی چگونه می باشد؟ در جواب باید گفت که خدمات آنلاین در زمینه خدمات باید بصورت لحظه ای صورت گیرد. بنابراین شما باید بر اساس محل و شهرستان فعالیت خود اقدام به سئوی سایت کنید. در اصل باید بر روی سئوی محلی وب سایت تان تمرکز داشته باشید. بطور مثال چنانچه در شرق تهران کارهای خدماتی خود را انجام می دهید، سئوی سایت شما باید بر انجام خدمات در شرق تهران متمرکز باشد. در چنین شرایطی اگر در نتایج گوگل رتبه های خوبی داشته باشید، خدمات دهی شما هم خیلی بهتر خواهد بود.

بهترین راه سئوی سایت خدماتی
سئو سایت خدماتی با گنج دیجیتال

آیا سئوی سایت خدماتی کاری درستی است؟

احتمالا این سوال برای شما پیش آید که آیا اصلا یک وب سایت خدماتی راه اندازی کنیم؟ آیا سئوی سایت خدماتی مفید و نتیجه بخش است؟ در جواب باید گفت که امروزه سایت های زیادی در این زمینه در حال فعالیت هستند. این خود نشان دهنده پررونق بودن این بازار می باشد. مطمئن باشید اگر بازار آنلاین خدمات دهی خوب نبود، این وب سایت ها شروع به هزینه کردن در این زمینه نمیکردند. نکته بعدی در این زمینه این است که امروزه استفاده از خدمات آنلاین و سریع در بین مردم خیلی خوب جا افتاده است. زیرا بخاطر راحتی و دردسر کم خیلی از مردم دوست دارند با یک کلیک به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا کنند. بنابراین اگر میخواهید یک وب سایت خدماتی راه اندازی کنید و نمی دانید این کار سودده هست یا نه؟ بهترین کار این است که در گوگل سرچ کنید و ببینید چند وب سایت در این زمینه در حال حاضر خدمات ارائه می کنند. اگر تعداد آنها زیاد است، پس مطمئن باشید تلاش و سرمایه گذاری شما در این زمینه بی اثر نخواهد بود.

نکته بعدی در این زمینه به محل انجام فعالیت شما برخواهد گشت. اگر در مراکز استان ها و شهرهای بزرگی مانند تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و غیره میخواهید خدمات ارائه دهید، مطمئن باشید این کار سود ده خواهد بود. برای شهرستان های کوچک باید میزان استفاده مردم از خدمات آنلاین را در قدم اول بررسی کنید و سپس اقدام به سئوی سایت خدماتی نمایید.

مراحل انجام سئو سایت خدماتی

برای انجام دادن سئو سایت خدماتی باید یک سری از مراحل و گام ها را پشت سر هم طی کنید. این کار سبب می شود تا به صورت مرحله به مرحله بتوانید نتایج لازم را دریافت کنید و وضعیت سایت خودتان را ارتقا بخشید. در ادامه به این مرحله ها و گام ها به صورت دقیق تر اشاره کرده و هر کدام از آن ها را نیز به شکل مناسب تری توضیح داده ایم. بهتر است برای سئو کردن سایت خودتان به صورت گام به گام به این مراحل توجه کنید.

شناسایی کلید واژه های اصلی

اولین مورد در خصوص شناسایی کلید واژه های اصلی است. باید سایت خدماتی خودتان را در نظر بگیرید و سپس کلید واژه هایی که در این بین دارید را بررسی کنید. پیدا کردن کلید واژه های اصلی می توانند با استفاده از افزونه ها و نرم افزارهای تخصصی انجام شوند. زمانی که بتوانید کلید واژه ها را به دقت پیدا کنید، قطعا می توانید تولید محتوای بهتری را نیز داشته باشید.

شناسایی کلید واژه های اصلی
شناسایی کلید واژه های اصلی

تعیین کردن اصول سئو محتوایی

مورد بعدی برای سئو سایت خدماتی در خصوص تعیین کردن اصولی است که در سئو مطالب اهمیت دارد. پس از آن که مطلب  و محتوای اصلی نوشته شد، باید یک سری از اصول همچون دسته بندی، برچسب گذاری، استفاده از تگ ها و هدینگ ها و… را تعیین کنید که بتوانید بهترین نتیجه ها را در این زمینه دریافت نمایید. این کارهای به ظاهر کوچک سبب می شوند تا مطالب و محتوای شما به شکل بسیار مناسبی در موتورهای جستجوی گوگل دیده شوند. در مرحله تعیین کردن و استفاده کردن از این اصول محتوایی برای سئو سایت خدماتی، این نکته را نیز در نظر داشته باشید که از کلید واژه اصلی در این موارد استفاده کنید.

تولید محتوا

در این مرحله لازم است بر اساس کلید واژه های اصلی و فرعی که پیدا کرده اید، محتوای مناسب و جذاب را تولید کنید. تولید کردن محتوا در این حوزه باید توسط نویسنده های حرفه ای انجام شود تا هم برای مخاطبان جذاب باشد و هم موتورهای جستجو بتوانند وضعیت وبسایت شما را ارتقا دهند. تولید محتوا می تواند در زمینه های مختلف صوتی، ویدئویی و متنی صورت گیرد. در این بخش حتما باید به صورت متناسب با محتوای سایت، محتوا را تولید کنید.

لینک سازی

بخش بعدی که در سئو سایت خدماتی باید در نظر داشته باشید، مربوط به لینک سازی ها می شود. لینک سازی ها در دو بخش خارجی و داخلی انجام می شوند. هر دو این موارد به یک اندازه اهمیت دارند و نباید هیچ کدام از آن ها را کنار بگذارید. لینک سازی های خارجی به مواردی گفته می شود که یک کلمه خاص و یا یک عبارت خاص را به یکی از صفحات دیگر وبسایت ها لینک می دهند. این کار می تواند سبب ایجاد تعامل بین دو سایت شود و میزان بازدیدهایی که بین سایت شما و سایت دیگر وجود دارد را افزایش دهد.

لینک سازی داخلی و خارجی
انجام لینک سازی داخلی و خارجی

مورد بعدی در خصوص لینک سازی های داخلی است. لینک سازی های داخلی در واقع به ایجاد ارتباط بین صفحات مختلف یک سایت گفته می شود. زمانی که لینک یکی از صفحات وبسایت را در دیگر صفحات همان وبسایت قرار می دهید، در حقیقت لینک سازی داخلی انجام داده اید. برای حل این مشکل باید بدانید که لینک سازی ها حتما باید بر اساس اصول انجام شود تا نتایج مناسبی را از این کار بگیرید.

بهبود سرعت آپلود و دانلود

زمانی که در حال بارگذاری کردن مطالب بر روی یک وبسایت هستید، باید به سرعت آپلود و دانلود مطالب بر روی وبسایت نیز توجه داشته باشید. بهبود بخشی به سرعت انتقال مطالب سبب می شود تا هم زمانی که خودتان در حال کار بر روی وبسایت هستید، کارتان راحت تر باشد و هم سبب می شود تا زمانی که مشتریان وارد سایت می شوند، راحت تر بتوانند صفحات وبسایت را لود کنند.

این کار را معمولا از طریق چند روش می توانید انجام دهید. اولین مورد آن است که باید هاستی که برای سایت تامین می کنید، گنجایش بالایی داشته باشد. با این کار دیگر نگرانی و مشکلی از بابت هنگ کردن و ارور دادن هاست مرکزی نخواهید داشت.

مورد بعدی نیز مربوط به بهینه سازی محتواهای تصویری و ویدئویی می باشد. بهتر است تمامی عکس ها و فیلم هایی که بر روی وبسایت خود بارگذاری می کنید، به شکلی باشند که دارای کمترین حجم ممکن گردند. این کار سبب می شود که سایت هم سنگین نشود و سرعت لود شدن صفحات نیز بالا بیاید.

مزیت های سئو سایت خدماتی

در این بخش بهتر است به این نکته و موضوع بپردازیم که چه مزیت هایی در پی سئو سایت خدماتی وجود دارد. زمانی که مزیت های این موضوع را درک کنیم، متوجه می شویم که سایت های خدماتی چه کاربردهایی می توانند برای ما داشته باشند. سایت های خدماتی به طور کلی به وب سایت هایی گفته می شود که در زمینه های مختلف به ما خدمات ارائه می کنند. این خدمات می توانند از آموزش زبان و کلاس های تقویتی گرفته تا حوزه لوله کشی ساختمان و برق کاری و… را شامل شوند. به همین دلیل نیز بهتر است بدانید که چه مزیت هایی در پی سئو سایت های این چنینی وجود دارد.

افزایش تعداد مشتریان و فروش بیشتر

زمانی که سایت خود را سئو کنید، متوجه می شوید که در میان مدت تعداد مشتریان شما افزایش پیدا کرده است. امروزه افراد بسیار زیادی در فضای اینترنت در حال جستجو و کندو کاو می باشند. به همین دلیل نیز بسیاری از مشتریان بالقوه شما می توانند در همین فضای مجازی پیدا شوند. سئو سایت خدماتی سبب می شود تا افراد بیشتری توانایی دیدن سایت شما را داشته باشند. به همین خاطر نیز بهتر است حتما سایت خودتان را سئو کنید.

افزایش تعداد مشتریان و فروش بیشتر
افزایش مشتریان و فروش بیشتر در سایت با سئو

سئو محلی و ارتقا کاربری سایت

وبسایت خدماتی خود را طراحی کرده اید که از این طریق افراد بیشتری شما را بشناسند. معمولا وب سایت های فروشگاهی می توانند به شهرهای سرتاسر کشور خدمات دهند. اما این موضوع در مورد وب سایت های خدماتی وجود ندارد. وب سایت هایی که در حوزه خدمات فعالیت می کنند، غالبا به افراد ساکن در همان شهر و یا حداکثر چند شهر اطراف می توانند خدمات رسانی کنند.

یکی از اصول سئو سایت خدماتی در خصوص انجام سئوهای محلی است. سئو محلی سبب می شود تا وب سایت شما در نتایج جستجو برای افراد مختلف در رده های بالاتری دیده شود. همین مسئله نیز باعث می شود تا تعداد کلیک های انجام گرفته بر روی وب سایت شما بیشتر از آن چیزی باشد که فکرش را می کنید.

شناخته شدن برند

حتی اگر میزان فروش شما در بازه های کوتاه مدت و میان مدت بیشتر نشود نیز با سئو کردن سایت خدماتی می توانید برند خود را به راحتی به دیگران معرفی کنید. این کار سبب می شود تا برند شما در طولانی مدت شناخته شود و به راحتی از این طریق می توانید در ضمیر ناخودآگاه مخاطبان خودتان تثبیت شوید. شناخته شدن برند هم در میزان فروش شما اثر می گذارد و هم به شما کمک می کند تا میزان اعتباری که دارید را بیشتر کنید.

اعتبار بخشی به کسب و کار

کسب و کار شما دارای دو بخش مجزا می باشد. بخش اول مربوط به دنیای مجازی و بخش دوم مربوط به فضای فیزیکی می شود. برای آن که بتوانید اعتبار کسب و کار و تجارت خودتان را ارتقا دهید باید در هر دو فضای ذکر شده به فعالیت مشغول شوید. سئو وبسایت خدماتی یکی از کارهایی است که می تواند کسب و کار شما را در فضای مجازی و به دنبال آن در فضای واقعی بیشتر کند. به همین خاطر نیز توصیه می کنیم که حتما از این مورد استفاده کنید و اعتبار دهی بالایی را به کسب و کارهای خود بدهید.

افزایش ترافیک وب سایت

مورد بعدی که در همان روزهای اولیه شروع به کار سئو وب سایت وجود دارد، مربوط به افزایش ترافیک وب سایت می شود. افزایش ترافیک وب سایت سبب می شود تا موتورهای جستجو نیز جایگاه بهتری را به وب سایت شما بدهند. به همین خاطر هم بهتر است بدانید که چگونه می توانید ترافیک وب سایت را با استفاده از سئو کردن ارتقا دهید.

شبکه سازی مشتریان

شبکه سازی کردن برای مشتریان یکی از مهم ترین اصولی است که در پی سئو وبسایت خدماتی به وجود می آید. شبکه سازی مشتریان در حقیقت به این معنی است که با استفاده کردن از سئو سایت و همچنین لینک های خارجی که انجام می دهید، مشتریان بیشتری به سمت شما جلب می شوند. با جلب شدن مشتریان بیشتر، می بینید که همین مشتریان می توانند مشتریان جدیدتری را جلب کنند. به این کار شبکه سازی مشتریان گفته می شود که اهمیت بسیار زیادی نیز دارد.

شبکه سازی مشتریان
شبکه سازی بین مشتریان خود

کاهش دادن هزینه ها

یکی دیگر از مزیت های بسیار مهمی که در پی سئو سایت خدماتی وجود دارد، مربوط به کم کردن هزینه های کلی است. سئو کردن سایت شاید نسبت به روش های تبلیغاتی و… تاثیرات طولانی مدت تری داشته باشد اما می تواند به همان نسبت نیز اثرگذار باشد و هزینه های پایین تری را به شما تحمیل کند. به همین خاطر نیز گفته می شود که استفاده کردن از خدمات سئو کردن وبسایت ها می تواند هزینه های کلی شما را کاهش دهد.

امکان بررسی های دقیق تر

یکی دیگر از مواردی که جزو مزیت های استفاده از سئو سایت خدماتی می شود، مربوط به امکان داشتن نتایج مختلف و تجزیه و تحلیل های متفاوت است. با داشتن سئو وب سایت متوجه می شوید که در هر روز و هر ساعت چه تعداد افرادی از سایت شما بازدید داشته اند و یا آن که کدام یک از مشتریان شما توانسته اند تا به خوبی از وب سایت شما و خدماتی که ارائه می دهید، استفاده کنید.

ارتقا دادن شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک، تلگرام، اینستاگرام و… جایگاه ویژه ای را در حوزه های کسب و کار دارند. برای آن که بتوانید به شکل مناسب و بهتری کسب و کار خود را رشد دهید، باید حتما از این حوزه ها نیز استفاده کنید. سئو سایت خدماتی شما می تواند حتی در استفاده از این شبکه ها نیز موثر باشد. به همین دلیل نیز بهتر است بدانید که سئو کردن وب سایت می تواند حتی وضعیت شما در دیگر بخش ها را نیز ارتقا دهد.

کلام پایانی

در مورد سئو سایت خدماتی گفتیم که یک سری مزیت ها و در کنار آن ها یک سری معایب نیز وجود دارد. با وجود تمامی این نکات و این موارد باید بدانید که برای سئو کردن وب سایت شما لازم است تا به چه شکلی این کار را انجام دهید. در صورتی که خودتان در این زمینه اطلاعات کامل را دارید، بهتر است خودتان اقدام به سئو کردن وبسایت کنید. این در صورتی است که اگر نیاز به کمک داشته باشید، باید به سئوکارانی مراجعه کنید که در این زمینه اطلاعات و مهارت کامل و کافی را دارند.

میانگین امتیازات 3.7 از 5 - از مجموع 6 رای

خدمات گنج دیجیتال

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان