نشانی: تهران، میدان صادقیه، بلوار آیت اله کاشانی، نبش گلستان شمالی، پلاک 29، واحد 8

سئو تک کلمه

کاربرد های سئو تک کلمه
امروزه انجام عملیات سئو بر روی سایت در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرد. بر اساس نوع کلمه و سختی آن میزان وقت، هزینه و کارهای لازم بر روی سایت متفاوت خواهند بود. یکی از انواع آن، سئو تک کلمه است که از نظر سختی کار کردن در بالاترین درجه قرار می گیرد. مسلما رتبه گرفتن با تک کلمه ها در گوگل نشان از انجام کارهای دقیق و طولانی مدت سئو دارد و اعتبار سایت تان در نزد گوگل بالاتر می باشد. اما سئو تک کلمه چیست؟ چطور میتوان آن را انجام داد؟ انجام این کار چقدر هزینه در بر خواهد داشت. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.
فهرست مطلب

کلمه کلیدی چیست؟

در سئو کلمه کلیدی از جایگاه ویژه ای برخودرار است. در اصل تمامی فعالیت ها و محتواها و حتی لینک سازی که قرار است بر روی یک سایت انجام شود، بر اساس کلمات کلیدی است که برای آن سایت در نظر گرفته شده است. کلمه کلیدی در اصل واژه ها و کلماتی هستند که کاربران در زمان گشتن در گوگل در مورد یک موضوع خاص آن را سرچ می کنند. بطور مثال یک وب سایت مانند صرافی ارز دیجیتال می تواند با کلماتی مانند خرید ارز دیجیتال، خرید بیت کوین، خرید تتر، صرافی آنلاین و خود کلمه صرافی ارز دیجیتال در اینترنت جستجو شود. در چنین شرایطی کار کردن بر روی چنین مواردی و رساندن آنها به صفحه یک گوگل می تواند تاثیر زیادی بر ترافیک سایت شما داشته باشد.

مفهوم تک کلمه

در بخش کلمات کلیدی مفهوم تک کلمه یعنی سایت شما با جستجوی کلمات کلیدی و اصلی در نتایج جستجوی مخاطب دیده شود. بطور مثال کلمه موبایل در زمینه سئو یک تک کلمه به حساب می آید. وقتی این کلمه در گوگل سرچ می شود، 10 سایت اول گوگل شامل چه مواردی می شوند؟ رتبه یک گوگل برای این کلمه کدام سایت می باشد؟ یا اگر کلمه لپ تاپ سرچ شود، کدام سایت ها رتبه های برتر گوگل می باشند؟ بنابراین وقتی صحبت از تک کلمه می شود، یعنی وب سایت مورد نظر در عمومی ترین کلمات در بالاترین نتایج گوگل دیده شود و این سایت در آن زمینه اعتبارش را نزد گوگل ثبت کرده باشد.

سئو تک کلمه چیست؟

سئو تک کلمه مفهومش این خواهد بود که یک سایت را با انجام عملیات سئو در کلمات تکی و عمومی به صفحه یک برسانیم. بطور مثال خرید لوازم آرایشی یک کلمه کلیدی چند کلمه ای می باشد. اگر بخواهید بر روی این مورد از نظر تک کلمه کار کنید، باید با جستجوی لوازم آرایشی وب سایت شما در رتبه های بالای گوگل باشد. یا اگر یک صرافی هستید و خدمات خود را آنلاین انجام می دهید، با جستجوی کلمه صرافی در گوگل، وب سایت شما رتبه بالایی داشته باشد. در سایر زمینه ها هم موضوع به همین شکل می باشد. بنابراین وقتی بتوانید از نظر سئو تک کلمه خود را به رتبه های بالای گوگل برسانید، نشان از با اعتبار بودن سایت شما و جذب حداکثری مشتری ها خواهد داشت. که این کار را گنج دیجیتال با خدمات سئو خود برای شما راحت میسازد.

بررسی کامل سئو تک کلمه
سئو تک کلمه چیست؟

هزینه و قیمت سئو تک کلمه چقدر می باشد؟

احتمالا یکی از دغدغه های اصلی صاحبان وب سایت این باشد که قیمت سئو تک کلمه چقدر می باشد؟ در جواب باید گفت که کار کردن در زمینه سئو تک کلمه زمان بر خواهد بود. در اصل هر چقدر کلمه کلیدی مورد نظر طولانی تر باشد، راحت تر می توان آن را به صفحه یک گوگل رساند. در مورد سئو تک کلمه این مورد برعکس است و نیازمند کار مداوم و طولانی سئو خواهد بود تا بتوان به آن دست پیدا کرد. بنابراین اگر قصد شما کار بر سئو تک کلمه می باشد، بدانید که زمان و هزینه زیادتری به نسبت چند کلمه ای ها باید برای آن گذاشت.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت سئو تک کلمه

مسلما هر تک کلمه ای به یک اندازه کار و زمان نخواهد برد. چون در زمینه سئو با مفهومی بنام سختی کلمه روبرو هستیم. سختی کلمه نشان می دهد قبل شما چند رقیب دیگر در حوزه مورد نظر فعال بوده اند و وضعیت آن به چه صورتی می باشد؟ هر چقدر تعداد رقبا زیاد باشد و سایت های زیادتری در آن زمینه فعال باشند، سختی کلمه بالاتر می رود. در ادامه به برخی از عوامل تاثیرگذار در قیمت سئو تک کلمه خواهیم پرداخت.

بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت سئو تک کلمه
قیمت سئو تک کلمه

نوع کلمه

یکی از اصلی ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت سئو تک کلمه نوع کلمه می باشد. کلماتی مانند لوازم آرایشی، موبایل، لپ تاپ و موارد این چنینی دارای سختی کلمه بالایی می باشند و رقبای سرسختی قبل از شما با صرف هزینه های بالا در آن زمینه فعال بوده اند. بنابراین در چنین شرایطی رسیدن به جایگاه های برتر در گوگل خیلی سخت تر خواهد بود و قیمت چنین کلماتی بالاتر خواهد بود. بنابراین در سئو تک کلمه باید در ابتدا نوع کلمه را در نظر گرفت.

اعتبار وب سایت

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در سئو تک کلمه اعتبار وب سایت شما می باشد. اگر وب سایت شما مدت زمان زیادی در موتور جستجوی گوگل فعال بوده باشد و از اعتبار بالایی در نزد گوگل برخوردار باشد، قیمت سئو تک کلمه پایین تر خواهد بود. چرا که در زمان کوتاه تری میتوان به نتیجه دلخواه دست پیدا کرد. اما این مورد برای سایت هایی که تازه فعالیت خود را شروع کرده اند، متفاوت می باشد و چون این سایت ها در نزد گوگل اعتباری ندارند و جایگاه خاصی کسب نکرده اند، سخت تر خواهد بود و زمان زیادی خواهد برد.

آیا رتبه گرفتن با سئو تک کلمه ارزشش را دارد؟

مسلما وقتی میخواهیم عملیات سئو را بر روی یک سایت انجام دهیم، به میزان ارزشمندی کار بسیار توجه می کنیم. آیا بعد از رتبه گرفتن در زمینه خاص به میزان فروش مورد نظر دست پیدا خواهیم کرد؟ در مورد سئو تک کلمه باید گفت که وقتی در این زمینه در رتبه های بالای گوگل باشید، صاحب سایتی هستید که در آن تک کلمه از جایگاه خاصی در نزد گوگل برخوردار است. بنابراین در بیشتر کلمات کلیدی چند کلمه ای و یا کلمات کلیدی هم خانواده وب سایت تان در رتبه های بالاتر خواهد بود. در اصل رتبه گرفتن با تک کلمه در گوگل را مانند تنه یک درخت در نظر بگیرید که این تنه دارای شاخه های زیادی خواهد بود که از آن آب و مواد غذایی خود را دریافت خواهند کرد. بنابراین رتبه سئو تک کلمه شما کلمات کلیدی دیگر را هم به صفحه یک گوگل خواهد رساند.

مدت زمان نتیجه گرفتن با سئو تک کلمه

احتمالا بپرسید که چقدر زمان خواهد برد تا تک کلمه مورد نظر ما از نظر سئو در جایگاه مورد نظر قرار بگیرد. در جواب باید گفت تک کلمه ها بیشترین میزان جستجو را در گوگل دارند. بنابراین سختی آنها بالاست و کارکردن بر روی آنها پروسه طولانی تری را طی خواهد کرد. بنابراین برای انجام سئو تک کلمه حداقل یک سایت را در نظر بگیرید. مسلما برای کلماتی مانند موبایل این مدت زمان طولانی تر هم خواهد بود. چرا که حوزه موبایل و سایر حوزه هایی که گردش مالی بالایی دارند، رقبای قدرتمندی هم دارند که هزینه های بالایی برای سئو انجام می دهند و به راحتی جایگاه خود را به شما نخواهند داد. بنابراین فکر نکنید در تک کلمه ها با چند ماه کار کردن به راحتی به رتبه های بالا خواهید رسید. بدانید که انجام این کار زمان بر خواهد بود.

نتیجه گرفتن با سئو تک کلمه
زمان نتیجه گرفتن با سئو تک کلمه

چطور سئو تک کلمه می تواند نتیجه بخش باشد؟

مورد بعدی این است که برای سئو تک کلمه چه کارهایی باید انجام داد که بتوان در گوگل نتیجه گرفت در ادامه ما به برخی از عوامل تاثیرگذار در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

لینک سازی خارجی

یکی از اصلی ترین عوامل تاثیرگذار در سئو تک کلمه و رتبه گرفتن لینک سازی خارجی می باشد. که در اصطلاح کلی به آن بک لینک می گویند. در اصل یکی از کارهای اصلی شما در این زمین گرفتن لینک های معتبر و با کیفیت از سایت های خارجی خواهد بود. قسمتی از این بک لینک ها را می توانید به صورت کامنت یا پروفایلی به صورت رایگان از سایت هایی که اجازه بک لینک گذاشتن می دهند، بگیرید. اما اصلی ترین بک لینک ها را باید به صورت رپورتاژ و تبلیغات بنری و غیره از سایت های خبری و سایت هایی که اجازه درج آگهی به شما می دهند، دریافت کنید. اما این را بدانید که انجام این کار رایگان نیست و هزینه زیادی را برای شما دربر خواهد داشت. بطور مثال وبسایتی مانند دیجی کالا را در نظر بگیرید که دارای تبلیغات گسترده و وسیعی در همه سایت های پرترافیک در ایران می باشد و در زمینه گرفتن بک لینک از اعتبار بالایی برخوردار می باشد. مسلما به راحتی نمی توان در سئو تک کلمه با چنین سایتی رقابت کرد. بنابراین در اولین قدم این مورد را در نظر داشته باشید.

لینک سازی داخلی

مورد بعدی که از اهمیت بالایی برخودرار است، لینک سازی داخلی می باشد. در هر کلمه ای که می خواهید در موتور جستجوی گوگل رتبه داشته باشید، باید اقدام به لینک سازی داخلی نمایید. لینک سازی داخلی شما باید بصورت حرفه ای و دقیق باشد. بطور مثال میخواهید صفحه اصلی وب سایت خود را با کلمه موبایل به رتبه های بالا برسانید. یکی از اصلی ترین کارهای شما در سئو داخلی سایت این خواهد بود که در مقالات و صفحات مختلف با کلمه موبایل به صفحه اصلی لینک بدهید. با این کار عملا به گوگل نشان می دهید که میخواهید با این کلمه صفحه اصلی سایت تان بالا بیاید.

کار بر روی صفحه مورد نظر

مورد بعدی که از اهمیت زیادی برخوردار است این است که باید شروع به انجام کارهای لازم بر روی صفحه مورد نظر نمایید تا گوگل بداند که واقعا وب سایت شما مرتبط با آن تک کلمه می باشد. بطور مثال وقتی میخواهید با کلمه موبایل وب سایت تان بالا باشد، باید در صفحه اصلی سایت تان عنوان سایت، تگ های h2 و h3 و متادیسکریپشن و غیره را به این موضوع ربط بدهید و مطالب مرتبط با موبایل برای آنها نوشته شود. در قدم بعدی باید در آن صفحه محصولات مورد نظر شما انواع مدل های موبایل موجود باشند که بتوان خرید. در حالت کلی باید صفحه مورد نظر شما از هر نظر نشان دهد که واقعا در زمینه آن تک کلمه به بهترین شکل ممکن بهینه شده است.

محتوای کلی وب سایت

مورد بعدی ماهیت و محتوای کلی وب سایت می باشد. مسلما شما با جستجوی کلمه موبایل هیچ مقاله یا وب سایت آموزشی را در صفحه یک گوگل پیدا نخواهید کرد. دلیل آن هم به این خاطر است که کاربر با جستجوی این کلمه بیشتر به دنبال محصول موبایل است تا آموزش آن. بنابراین در رتبه گرفتن در سئو تک کلمه این را در نظر داشته باشید که وب سایت شما باید واقعا حرفی برای گفتن داشته باشد.

محتوای کلی سایت
تاثیر محتوای کلی سایت

بطور مثال وقتی کلمه موبایل لوازم خانگی را در گوگل سرچ می کنید، وب سایت هایی مانند دیجی کالا و یا شهر لوازم خانگی را در رتبه های یک و دو گوگل می بینید. دلیل آن این است که دارای هزاران محصول مرتبط با محصول خانگی هستند و به گوگل عملا ثابت کرده اند که در این زمینه یکی از بهترین ها هستند. شما هم باید در سئو تک کلمه این مورد را در نظر داشته باشید.

نکات مهم قبل از انجام سئو تک کلمه

در این بخش به ارائه مواردی قبل از شروع سئو تک کلمه در وب سایت اشاره خواهیم کرد. رعایت کردن این نکات می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

از همان ابتدا به سراغ سئو تک کلمه نروید

اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که استراتژی مناسب سئو به این شکل می باشد که در قدم اول بر روی کلمات طولانی تر و راحت تر کار شود. وقتی بتوانید با آن کلمه های طولانی رتبه های خوبی در گوگل کسب کنید، کارتان برای انجام سئو تک کلمه هم راحت تر خواهد بود. بنابراین استارت سئو سایت با تک کلمه را فراموش کنید و در ابتدا به سراغ کلمات با سختی کلمه پایین و طولانی بروید. چرا که در مدت زمان کم و هزینه پایین تر در آنها به نتیجه خواهید رسید.

همیشه سئو تک کلمه بهترین راهکار نخواهد بود

شاید سئو تک کلمه اعتبار و جایگاه سایت تان را در گوگل بالا ببرد، اما دلیل بر این نیست که با این کار فروش شما بالاتر خواهد رفت. بطور مثال آیا مردم با جستجوی کلماتی مانند موبایل و یا لپ تاپ اقدام به خرید این محصولات می کنند؟ مسلما خیر. در چنین مواردی خیلی از اوقات دقیقا محصول مورد نظر خود را جستجو می کنند و یا با بررسی قیمت آنها اقدام به خرید می کنند. بنابراین این مورد را در نظر داشته باشید، سئو تک کلمه بیشتر اعتبار سایت تان را در نزد گوگل بالا می برد تا اینکه بر میزان فروش سایت به طور مستقیم تاثیر بگذارد.

برآورد میزان هزینه و اثر بخش بودن کار

مورد بعدی این است که باید قبل از انجام کار میزان هزینه و نتیجه بخش بودن کار را در نظر داشته باشید. آیا با هزینه ای که قرار است انجام دهید، به نتیجه خواهید رسید یا خیر؟ رقبای شما برای گرفتن رتبه در سئوی تک کلمه چقدر هزینه میکنند. آیا از پس هزینه های مربوط به لینک سازی خارجی و رپورتاژ برخواهید آمد؟ حتی در برخی از موارد رقبا چنان اعتبار و جایگاهی دارند که گرفتن رتبه آنها در عمل غیر ممکن خواهد بود و یا میزان سرمایه گذاری برای کسب رتبه آنها از عهده شما بر نخواهد آمد.

تاثیر تولید محتوا بر سئو تک کلمه

یکی از موارد تاثیرگذار بر سئو تک کلمه محتوایی خواهد بود که در سایت تان منتشر خواهد شد. مسلما محتوای مرتبط در این زمینه بسیار مفید خواهد بود. در یک زمینه خاص سعی کنید شروع ب په تولید محتوای باکیفیت و منظم نمایید و از آن محتواها لینک سازی داخلی با کلمه مورد نظر انجام شود. در طولانی مدت این کار شما اعتبار خوبی به آن کلمه خواهد داد و به رتبه گرفتن شما بسیار کمک خواهد کرد. در کل این را در نظر داشته باشید که محتوا یکی از اصلی ترین راه های سئو وب سایت ها می باشد. بنابراین تولید محتوای آموزشی را یکی از برنامه های اصلی خود قرار دهید.

تاثیر تولید محتوا بر سئو تک کلمه
تاثیر تولید محتوا بر سئو کلی سایت

بهترین ابزار برای شناسایی میزان جستجوی تک کلمه در گوگل

ابزارهای زیادی وجود دارند که میتوانید قبل از سئو تک کلمه میزان سرچ آن را بفهمید. یکی از ابزارهای رایگان و مفید در این زمینه گوگل ترندز Google Trends می باشد. کافی است این عبارت را در گوگل سرچ کنید و وارد وب سایت مورد نظر شوید. در آنجا میتوانید کلمه مورد نظر خود را نوشته و آن را جستجو نمایید. این سایت میزان جستجوی کلمه و مناطقی که بیشتری میزان جستجو دارند را به شما نشان خواهد داد. با این کار میتوانید بفهمید که انجام این کار ارزشش را خواهد داشت یا خیر

سوالات متداول

انجام سئو تک کلمه و رتبه گرفتن در گوگل چقدر زمان خواهد برد؟

از آنجایی که تک کلمه ها سرچ بیشتری در گوگل دارند و سختی آنها بیشتر است، بنابراین مدت زمان بیشتر از یک سال و گاها بالاتر را هم برای آن در نظر بگیرید.

قیمت سئو تک کلمه چقدر می باشد؟

قیمت سئوی تک کلمه به مواردی مانند سختی و تعداد رقبا بستگی دارد. هر چقدر رقابت در یک زمینه خاص بیشتر باشد مسلما قیمت سئوی تک کلمه هم بالاتر خواهد بود.

میانگین امتیازات 4 از 5 - از مجموع 2 رای

خدمات گنج دیجیتال

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان