نشانی: تهران، میدان صادقیه، بلوار آیت اله کاشانی، نبش گلستان شمالی، پلاک 29، واحد 8

تبلیغات در لینکدین

تبلیغات در لینکدین
لینکدین شبکه ای با تمرکز بر روی مشاغل است. تبلیغات در لینکدین پل موفقیت شما در هر کسب و کاری می تواند باشد که در روش هایی از جمله اسپانسری قابل انجام است.
فهرست مطلب

لینکدین یکی از اپلیکیشن‌های پرطرف‌دار است این اپلیکیشن بسیار کاربری با استقبال خوبی در جهان مواجه شده است. حوزه تخصصی این اپلیکیشن متمرکز روی توسعه شغلی  و رشد کسب‌وکار است. اگر بخواهیم دقیقاً بیان کنیم، لینکدین یک شبکه با رویکرد رشد کسب‌وکار، کارآفرینی و معرفی مشاغل به کار می‌رود. این شبکه یکی از حرفه‌ای‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که طرف‌داران خاص خود را دارد. مثل سایر اپلیکیشن‌ها لینکدین نیز طرف‌داران خاص خود را دارد که البته کشورهای صنعتی بیشترین استفاده را از آن دارند در ایران نیز افراد با ایجاد پروفایل به شرح کسب‌وکار و شغل خود می‌پردازند.

یکی از امکانات فوق‌العاده‌ای که لینکدین دارد این است که اگر کسب‌وکاری محصولی را ارائه کرده باشد برای اینکه به متخصصان بسیاری بتواند این محصول را معرفی کند می‌تواند از لینکدین استفاده کند همچنین اگر کسب‌وکاری نیازمند نیروی کار باشد بهترین جا که بتوان بهترین نیروها را پیدا کرد لینکدین است. همه این ها باعث شده که تبلیغات در لینکدین به یکی از پر بازدهی ترین ها باشد.

نکات طلایی لینکدین

بعضی نکات طلایی در لینکدین وجود دارد که باعث پربازدید بودن صفحه شما می‌شود که می‌توان به داشتن یک پروفایل حرفه‌ای اشاره کرد، اصولاً اگر برای هر شغلی یک پروفایل خوبی داشته باشید برای بقیه کاربران بهتر و دقیق‌تر شناخته خواهید شد چرا که یک پروفایل خوب و حرفه‌ای رزومه و شخصیت شما را به دیگران می‌شناساند.

 در این پروفایل حتماً شغل خود را معرفی کنید همچنین اطلاعات کلی مثل تلفن تماس، موقعیت، رشته تحصیلی و تخصص‌های کسب کرده را وارد کنید و یا اگر کسب‌وکار هستید باید اطلاعات شغلی خود اعم از لوگو، نشانی و خدمات مرتبط را ثبت کنید.

یکی دیگر از نکات طلایی شبکه لینکدین این است که اطلاعات کافی و جامع از رقبای خود داشته باشید. بهترین کار برای تحقیقات میدانی استفاده از پروفایل خود رقبا است. دقت کنید رقبا برای خود چه اطلاعاتی را ثبت کردند و یا با چه افرادی در تعامل هستند و چه فکرها و برنامه‌هایی در آینده دارند همه اینها الگو برداشتن از نکات مثبت است که خیلی ارزشمند بوده و باعث بیشترشدن دنبال‌کنندگان شما در لینکدین می‌شود.

تولید محتوا و گزاشتن مقاله در لینکدین

 لینکدین علاوه بر این که تمرکز اصلی آن بر روی مشاغل است؛ ولی تولید محتوا نیز در آن از ارزش بالایی برخوردار است چرا که در یک پروفایل تخصصی هر چه تولید محتوای تخصصی و بهینه برای کاربران ایجاد کنیم ترافیک کلمات تخصصی را برای خود بالا می‌بریم در نتیجه باعث عضوگیری بیشتر در پروفایل شما خواهد شد و افراد بیشتری شما را دنبال خواهند کرد.

یکی از راه‌های تولید محتوا در لینکدین که هم بحث تولید محتوا را دارد و هم بحث تبلیغات در لینکدین، تعامل داشتن به‌صورت گروهی به صورتی که شما اگر صاحب کسب‌وکار هستید می‌توانید افراد شرکت را عضو لینکدین بکنید در آنجا تشکیل گروه بدهید و مباحث مطرح‌شدن در گروه را در قالب تولید محتوا بیان کنید که باعث فعال‌بودن گروه و معرفی برند شما در لینکدین می‌شود و حتی شما می‌توانید این کار را با گروه‌های دیگر انجام بدهید؛ مثلاً در یک گروه می‌توانید عضو بشوید و با شرکت در بحث، کسب و مار خود را معرفی کنید که این کار باعث ترغیب دیگر افراد و عضویت در صفحه شما می‌شود.

همه این نکات که انجام شود، کاربران از موتور جستجوی هوشمند لینکدین می‌توانند خیلی سریع‌تر و راحت‌تر با شما آشنا شده و از شانس پیشنهاد صفحات برتر در لینکدین برخوردار شوند.

نمونه ای موفق در تبلغات لینکدین

 اگر بخواهیم یک نمونه موفق و جالب را برای شما مثال بزنیم باید از کمپانی آموزشی لیندا استفاده کنیم این کمپانی برای تقریباً هر کسب‌وکاری فیلم‌های آموزشی تولید می‌کند. این کمپانی در اوایل سال به‌صورت معمولی شروع به فروش فیلم‌های آموزشی کرده بود بعد از گذشت چند سال و باقوت گرفتن لینکدین تصمیم گرفت بخشی از تولیدات خود که در زمینه کسب‌وکار و کارآفرینی و بازاریابی بود را در شبکه لینکدین معرفی کند.

این کار به‌خاطر اینکه لینکدین یک شبکه‌ای سنت که متخصصان را دور هم جمع کرده برای کمپانی لیندا فرصت ارزشمندی بود که البته این فرصت به بهترین شکل جواب داد و فروش لیندا از طریق لینکدین به چندین برابر رسید تا جایی که لیندا تصمیم گرفت فروش سایت خود را متوقف کرده و با قراردادی که با شرکت لینکدین امضا کردند قرار شد تمامی محتویات تولیدی لیندا به سایت لینکدین انتقال داده شود.

 فکر می‌کنم اهمیت لینکدین و روش‌های تبلیغاتی رایگان در لینکدین را برای شما توضیح دادم. لینکدین مثل بقیه شبکه‌های اجتماعی دیگر و یا مثل گوگل، یک‌سری پیشنهادهای ارگانیک و هزینه‌ای به شما ارائه می‌کند. مطالب گفته شده تا الان راه‌ها و روش‌های تبلیغات در لینکدین به‌صورت ارگانیک است؛ اما الان می‌خواهیم روش‌هایی برای ایجاد تبلیغات در لینکدین با احتساب هزینه را به شما آموزش دهیم.

 لینکدین چند جایگاه تبلیغاتی دارد که شما می‌توانید برای تبلیغ کسب‌وکار خود از آن استفاده کنید.

تبلیغات اسپانسری بر پایه محتوا

تبلیغات اسپانسری بر پایه محتوا

اگر به طراحی لینکدین در توجه کنید یک قسمت مرکزی دارد در این قسمت تمامی افرادی که با شما در تعامل هستند اگر مطلبی در لینکدین بگذارند در این قسمت دیده می‌شود طبیعتاً فردی که لینکدین را باز می‌کند در نحوه اول چشم به مرکز دیزاین می‌اندازد، خب در اینجا اگر کادری برای تبلیغات قرار داشته باشد بیشترین بازخورد را برای خواننده به همراه دارد در این کادر هیچ محدودیتی وجود ندارد شما می‌توانید برای تبلیغ خود از متن، لینک، ویدئو، تصویر و… استفاده کنید.

در اینجا باید دقت شود تصویر تبلیغ و متن تبلیغاتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است پس با ارائه یک کمپین خوب برای این قسمت می‌توانید بهترین نتیجه را بگیرید پیشنهاد ما استفاده از مشاوره کارشناسان باتجربه در این زمینه است.

تبلیغات اسپانسری بر پایه متن

اگر به شبکه اینستاگرام دقت کرده باشید متوجه می‌شوید که در صفحه جستجو مطالب به‌صورت هدفمند برای شما نشان می‌دهد این هدفمندی ریشه در رفتارسنجی و نحوه استفاده کاربران از اینترنت دارد. طبیعتاً جستجوهایی که داشتید همیشه مربوط به حرفه، علایق و نیازهای کاربران بوده است در این نوع تبلیغات بر اساس داشته‌های هدفمندی که اینترنت از کاربران دارد، تبلیغاتی به کاربر نمایش می‌دهد. این نوع تبلیغ به‌واسطه هماهنگ بودن تبلیغ با رفتار کاربران یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغات در لینکدین است. این نوع تبلیغ در قسمت بالای مخاطبان در سمت چپ طراحی لینکدین نشان داده می‌شود.

تبلیغات متنی

تبلیغات متنی در بسیاری از سایت‌های دنیا در حال استفاده است این نوع تبلیغات معمولاً تنها شامل متنی است که به یک‌صفحه‌ای از سایت لینک شده باشد اشاره دارد. نکته‌ای که باید در تبلیغات متنی استفاده کرد این که نحوه تبلیغ‌نویسی این نوع از تبلیغ است. متن این نوع از تبلیغ باید بسیار خلاصه در حد 50 تا 70 کاراکتر باشد پس اینکه در این متن از چه کلماتی استفاده شود که کاربران را به سمت خود بکشاند در این زمینه باید از یک کارشناس با تجربه کمک گرفت.

لینکدین در این قسمت علاوه بر متن اجازه یک تصویر کوچک را هم به تبلیغ کننده می دهد. این نوع از تبلیغات در لینکدین در قسمت ساید بار سمت راست قسمت انتها دیده می شود.

هزینه تبلیغات در لینکدین به چه صورت است؟

در لینکدین به لحاظ اینکه کشور ما تحریم است می‌توان با استفاده از واسطه‌ها در کشور به‌صورت دلاری هزینه تبلیغات را پرداخت کرد فقط توجه داشته باشید که محتوای تبلیغاتی شما باید از کیفیت لازم برخوردار باشد تا هزینه‌های تبلیغاتی که پرداخت کردید به چرخه بازگردد.

بهترین روش تبلیغاتی در لینکدین چیست؟

بهترین روش را می‌توان به روش اسپانسری بر پایه محتوا اشاره کرد چرا که در این روش کاربر با چک‌کردن لینکدین خود می‌تواند تبلیغات شما را ببیند؛ لذا معتبرترین روش تبلیغاتی در لینکدین به‌صورت اسپانسری محتوا است چرا که محدودیتی هم برای نوع محتوا وجود ندارد بدین معنی که مهم نیست تبلیغات را فقط متنی استفاده کنید یا فقط عکس، در این زمینه لینکدین دست شما را باز گذاشته است که هر نوعی از محتوا را می‌توان در آنجا قرارداد که بهترین روش استفاده از کارشناسان باتجربه است.

گزارشی از بازدیدهای تبلیغات در لینکدین وجود دارد؟

بله این سیستم در لینکدین وجود دارد که اگر برای کسب‌وکار خود تبلیغات می‌کنید بتوانید گزارش و آنالیز این تبلیغات را ببینید تا تصمیم درستی برای چگونگی پیشرفت در لینکدین در نظر بگیرید چرا که در بحث تبلیغات داشتن استراتژی بسیار مهم است.

لینکدین را برای چه صنف‌هایی می‌توان استفاده کرد؟

لینکدین در زمینه معرفی افراد و کسب‌وکارها فعالیت دارد که در این زمینه می‌توانید با افراد و یا شرکت‌های مختلف در صنوف خود آشنا بشوید.

میزان رضایت شما از این مطلب

خدمات گنج دیجیتال

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان