نشانی: تهران، میدان صادقیه، بلوار آیت اله کاشانی، نبش گلستان شمالی، پلاک 29، واحد 8

طراحی سایت خدماتی چیست و چه مراحلی دارد؟

طراحی سایت خدماتی چیست و چه مراحلی دارد؟
طراحی سایت خدماتی؛ ابزاری برای ارائه محصولات و خدمات کسب و کارهای اینترنتی! آیا دوست دارید تا اطلاعاتی درباره طراحی وبسایت خدماتی کسب کنید؟ منظور از طراحی سایت خدماتی چیست؟ آیا می دانید طراحی سایت خدماتی چگونه انجام می شود؟ وبسایت خدماتی چه ویژگی هایی دارد؟ دلایل استفاده از سایت های خدماتی چیست؟ مزایای سایت خدماتی چیست؟ در حال حاضر با توسعه و گسترش استفاده روزافزون افراد از خدمات آنلاین و افزایش نیاز مردم به سایت های خدماتی،افراد برای پیشرفت کسب و کار خود سایت خدماتی طراحی می کنند. شما نیز برای همراه شدن با آنها و فروش حداکثری، نیاز است تا با یک طراحی سایت خدماتی برای خودتان، موفقیت کسب و کار خودتان را شروع کنید. در ادامه قصد داریم تا توضیحاتی درباره وبسایت خدماتی برای شما ارائه کنیم، به بررسی ویژگی های سایت خدماتی بپردازیم و نحوه طراحی سایت خدماتی را برای شما یاد دهیم.
فهرست مطلب

منظور از وبسایت خدماتی چیست؟

آیا می دانید منظور از وبسایت خدماتی چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که به هر سایتی که خدمات مختلفی را به صورت آنلاین به کاربران ارائه می دهد و مطالب و خدماتی را در حوزه تخصصی خود فراهم می کند، وبسایت خدماتی گفته می شود. شما ممکن است یک طراح باشید یا یک کسب و کار خدماتی، فرقی نمی کند شما به یک وبسایت نیاز دارید تا از این طریق دیده شوید.

منظور از وبسایت خدماتی چیست؟

وبسایت خدماتی مربوط به کسب و کاری است که به کاربرانی که از سایت بازدید می کنند و یا افرادی که آن را دنبال می کنند، خدماتی را ارائه کرده و بابت این خدمات هزینه هایی دریافت می کند. مشاغلی که خدمات منحصر به فرد به مشتریان خود فراهم می کنند، به یک سایت خدماتی نیاز دارند. توجه داشته باشید که وبسایت خدماتی می تواند در قالب یک سایت طراحی وب، خدمات درمانی، مصالح ساختمانی و یا حتی سایت مشاوره باشد. همچنین، سایت های خدماتی خرید و فروش کالا انجام نمی دهند و کاربران در ازای خدماتی که به دست می آورند، هزینه پرداخت می کنند.

سایت خدماتی چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که گفته شد، سایت های خدماتی اکثرا وبسایت هایی بدون کالا یا محصول هستند که به معرفی و دریافت سفارش خدماتی که فراهم می کنند، می پردازند. وبسایت های خدمتی کسب و کارها و مهارت های زیادی را شامل می شوند. این سایت ها ویژگی هایی دارند که باعث می شود تا منحصر به فرد شوند. در ادامه برخی از ویژگی های خاص سایت خدماتی را بررسی می کنیم:

سایت خدماتی چه ویژگی هایی دارد؟
  • یکی از ویژگی های سایت خدماتی، نیازسنجی و شناخت مشتریان است. امکاناتی که سایت خدماتی به آنها نیاز دارد، باید تمامی نیازهای کاربران را شامل شود که با توجه به نوع و گستره خدمات متفاوت است.
  • امکان برقراری ارتباط سریع و پشتیبانی آنلاین نیز یکی دیگر از ویژگی های سایت خدماتی است. سایت های خدماتی باید بتوانند خیلی سریع با کاربران خود ارتباط برقرار کنند.
  • در صفحه اصلی سایت های خدماتی باید صفحه تماس با ما، فرم ها و راه های ارتباطی کاملا مشخص و آنلاین باشد.
  • در وبسایت های خدماتی باید دسته بندی خدمات درست و اصولی صورت گیرد تا به راحتی قابل دسترسی باشند.
  • آدرس مراکز خدماتی باید مشخص باشد تا مشتریان و کاربران نزدیک ترین مکان را برای مراجعه حضوری انتخاب کنند.
  • یکی دیگر از ویژگی های سایت های خدماتی این است که باید امکان چت آنلاین در تمامی صفحات در دسترس باشد و کاربران جواب سوالات خودشان را دریافت کنند.

موارد استفاده سایت های خدماتی

توجه داشته باشید که استفاده از سایت های خدماتی به افرادی پیشنهاد می شود که کسب و کار آنها بر پایه ارائه خدمات به کاربران و مشتریان است. فرقی ندارد که خدمات شما از چه نوعی است، فنی یا آموزشی، هنری یا درمانی و…. شما خیلی رات با استفاده از سایت خدماتی می توانید کسب و کار خودتان را تبلیغ کرده و درآمد خودتان را افزایش دهید. همچنین شما می توانید با طراحی سایت خدماتی در هر حوزه ای، موفق خودتان را بیشتر کنید.

دلایل مهم استفاده از سایت های خدماتی کدامند؟

سایت های خدماتی در دنیای امروزی به یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین ابزارهای دیجیتالی تبدیل شده اند و دلایل مختلفی وجود دارد که همه شرکت ها یا کسب و کارها به منظور دستیابی به مشتریان جدید و نگهداری مشتریان قدیمی، به سایت های خدماتی نیاز دارند. برخی از دلایل مهم استفاده از سایت های خدماتی عبارت هستند از:

دلایل مهم استفاده از سایت های خدماتی کدامند؟
  • هزینه کم طراحی سایت خدماتی

یکی از دلایل مهم استفاده از سایت خدماتی این است که در مقایسه با کسب و کارهای سنتی، طراحی سایت خدماتی هزینه های کمی به همراه دارد. چون که به محیط فیزیکی بزرگ و هزینه های زیاد برای زیبا کردن محل کسب و کار و سایر فعالیت ها نیاز نیست.

  • بهبود دسترسی به سایت خدماتی

بهتر است بدانید، وبسایت خدماتی به مشتریان و کاربران وفاداری نیاز دارد به آنها این امکان را می دهد تا به راحتی به خدمات این کسب و کارها دسترسی داشته باشند. این راهی مطمئن به منظور رسیدن به خدمات و دسترسی آنلاین و سریع تر است. شما می توانید در سایت های خدماتی، دسترسی بالایی به خدمات ارائه شده داشته باشید.

  • برقراری ارتباط با کاربران

یکی دیگر از مهم ترین دلایل استفاده از سایت های خدماتی، برقراری ارتباط موثر با کاربران است. توجه داشته باشید که وجود یک سایت خدماتی به شرایط مناسبی برای برقراری ارتباط با مشتریان یا کاربران و برقراری تعامل با آنها برای شرکت ها و مشاغل فراهم می کند.

  • بهبود تجربه کاربری

جالب این است که بدانید یک سایت خدماتی به شما به عنوان دارنده کسب و کار کمک می کند تا تجربه خوبی کاربر بهبود پیدا کند و مشتریان شما با استفاده از خدمات شما احساس رضایت داشته باشند. طراحی صفحات و استفاده از کاربردهای مناسب، میزان رضایت مشتریان و کاربران را افزایش می دهد.

آیا قصد طراحی سایت خدماتی را دارید؟

سایت های خدماتی به شکل تخصصی فعالیت می کنند و خدماتی را به گروهی از افراد خاص ارائه می کنند. این وبسایت ها با اهداف تجاری طراحی می شوند که قصد فراهم کردن خدماتی را به شکل آنلاین در بستر اینترنت دارند. از جمله از این سایت ها می توانیم به فروشگاه ها، سایت های بانکی، شرکت های هاستینگ، طراحی سایت و…. اشاره کنیم. برای ساخت و طراحی سایت خدماتی حرفه ای به صورت کلی به طی کردن 3 مرحله نیاز دارید که شامل خرید دامنه، خرید هاست و انتخاب سیستم مدیریت محتوا است.

طراحی سایت خدماتی چگونه است؟

طراحی سایت خدماتی یکی از تکنیک هایی است که به وسیله آن می توان خدمات را به صورت آنلاین به کاربران و مخاطبان ارائه داد. با توجه به توسعه روزافزون حوزه خدمات رسانی قبل از شروع پروژه طراحی سایت خدماتی باید محدوده فعالیت های سایت خودتان را مشخص کنید تا بتوانید برای موارد بعدی برنامه ریزی دقیق تری انجام دهید. فراهم کردن خدمات در وبسایت های مختلف می تواند شامل فروش کالا یا خدمات منحصر به فرد و یا در اختیار قرار دادن فایل ها و برنامه هایی به منظور استفاده کاربران باشد. توجه داشته باشید که خدمات مشاوره اینترنتی و خیلی از موارد دیگر می توانند در قالب طراحی وبسایت خدماتی به مخاطبان فراهم شود.

در طراحی وبسایت خدماتی می توان از قالب های مختلف و خاصی استفاده شود. برای طراحی گرافیکی این وبسایت ها ماند سایر زمینه های طراحی سایت نیاز است تا از قالب های اختصاصی استفاده کنید. به کارگیری قالب های آماده حتی در شرایطی که تغییراتی در آنها اعمال شود تا حدی اختصاصی شوند، باز هم محدودیت هایی دارد که در بعضی از موارد می تواند روی فعالیت های سایت نیز تاثیرات بدی بگذارد. علاوه بر این، در طراحی سایت خدماتی باید درباره رنگ بندی و انتخاب رنگ های مورد استفاده در طراحی سایت هم تصمیم گیری شود.

طراحی سایت خدماتی چه مزایایی دارد؟

جذاب ترین قسمت طراحی سایت خدماتی اینجا است که شما نیاز ندارید تا برای شروع فعالیت، تعداد زیادی کارمند استخدام کنید تا بتوانید کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید. طراحی سایت خدماتی مزیت های فوق العاده به همراه دارد که باعث می شود تا خیلی از کسب و کارها به سمت طراحی وبسایت خدماتی روی بیاورند. در ادامه برخی از مزایای طراحی سایت خدماتی رو مورد بررسی قرار می دهیم:

  • افزایش مشتری و درآمد

یکی از مزایای طراحی سایت خدماتی این است که با طراحی و ساخت وبسایت خدماتی و معرفی خود به کاربران و مخاطبان نیازمند به خدمات، می توانید تعداد زیادی از افراد را به سمت خودتان جذب کنید، با افزایش رتبه خودتان با خدمات سئو نیز می توانید در رتبه های اول گوگل قرار بگیرید و درآمد بالا و تضمینی را به دنبال داشته باشید.

  • کاهش هزینه ها

بهترین و موثرترین روش تبلیغات اینترنتی و جذب مشتریان به کمک وبسایت خدماتی است. به عبارت دیگر، شما با طراحی سایت برای کسب و کار خدماتی خود می توانید با کمترین هزینه ها و جذب ارگانیک و بالای مشتری هدفمند به بهترین نتایج دست پیدا کنید.

  • ارائه بهترین خدمات

یکی دیگر از مزیت های فوق العاده طراحی وبسایت خدماتی، ارائه بهترین خدمات به مخاطبان و مشتریان است. به جای اینکه هر روز به صورت تلفنی یا حضوری به پرسش ها و نیازهای مخاطبان خود پاسخ دهید، یکبار برای همیشه در سایت خود، سوالات متداول را پاسخ دهید و فقط زمان خودتان را برای رشد و توسعه کسب و کارتان اختصاص دهید.

ویژگی های طراحی وبسایت خدماتی کدامند؟

در این قسمت به بررسی برخی از ویژگی های مهم در طراحی وبسایت خدماتی می پردازیم که باعث می شود تا تعداد کاربران و اعتماد آنها به سایت شما افزایش پیدا کند.

  • طراحی جذاب برای جذب مخاطبان
  • قابلیت ویرایش و افزودن امکانات
  • بالا بودن امنیت سایت
  • بالا بودن تجربه کاربری
  • قابلیت های ویژه برای کاربران
  • گذراندن تست های گوگل
  • طراحی سایت به صورت ریسپانسیو
  • سئو شده برای کسب رتبه های برتر گوگل

برای طراحی وبسایت از کجا شروع کنیم؟

اصلی ترین عامل به منظور تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه ای، یادگیری مفاهیم و اصطلاحات اولیه و کسب تجربه های لازم است. بهترین مرجع در زمینه یادگیری طراحی وبسایت، می تواند آموزش های پروژه محور در زمینه طراحی سایت باشد. شما می توانید با طراحی و برنامه نویسی سایت های مختلف حین یادگیری و آموزش، نحوه طراحی سایت خدماتی را یاد بگیرید.

اهمیت سئو در طراحی سایت خدماتی چیست؟

توجه داشته باشید که سئو یا بهینه سازی وبسایت، امری است که نقش مهم و اصلی در موفقیت طراحی سایت خدمات دارد. کسانی که سایت خدماتی طراحی می کنند، تعداد زیادی را شامل می شوند. از آنجایی که حوزه فعالیت های خدماتی خیلی گسترده و متنوع است، رقابت های زیادی در این حوزه وجود دارد. بنابراین، بیشتر از موضوع طراحی و ساخت وبسایت خدماتی، باید به موضوعات مرتبط با سئو سایت توجه شود. همچنین بهبود وضعیت سئو سایت باید از طریق کارشناسان و متخصصان و طبق الگوریتم های از قبل مشخص شده گوگل صورت گیرد.

یکی از مهم ترین تکنیک هایی که می تواند در این بخش به مالکان سایت های خدماتی بیاید، استفاده از محتواهای با کیفیت و سئو شده در صفحات سایت است. این محتواها نباید کپی باشند و باید به صورت اختصاصی و کاربردی برای سایت مورد نظر تولید شوند. به کارگیری کلمات و عبارات کلیدی مناسب به میزان استاندارد می تواند نقش مهمی در نتایج جستجو و سرچ مخاطبان داشته باشد. همچنین این مقالات باید به شیوه ای تولید شوند که کاربران از خواندن آنها نهایت بهره را ببرند و زمان ماندن آنها در صفحات سایت افزایش پیدا کند.

بررسی صفحات یک وبسایت خدماتی

برای اینکه بتوانید بازخورد خوبی در طراحی سایت خدماتی دریافت کنید، هم باید تمامی خدمات خودتان را در یک صفحه فهرست کنید و هم برای هر کدام از خدمات صفحات جداگانه بسازید. صفحات لندینگ خدمات و صفحات جداگانه هر کدام اهداف و مزایای خاص خودشان را در طراحی سایت خدماتی ارائه می کنند. در ادامه هر کدام از صفحات مختلف یک سایت خدماتی را بررسی می کنیم:

بررسی صفحات یک وبسایت خدماتی

صفحات لندینگ خدمات:

صفحات لندینگ خدمات به صفحاتی گفته می شود که به منظور معرفی یه خدمات یا محصول تولید می شود. این صفحات در طراحی سایت بر ارائه یک سرویس یا خدمات منحصر به فرد متمرکز شده اند. برخی از مزایای صفحات لندینگ خدمات عبارت هستند از:

  • به شما کمک می کنند تا روی یک موضوع تمرکز داشته باشید.
  • صفحات لندینگ خدمات می توانند برای سرچ بر اساس عبارت های کلیدی خاص بهینه شده باشند.
  • می توانند به عنوان نقاط ورود برای کاربران تازه وارد خیلی موثر باشند.
  • ویژگی های خدمات و تفاوت آنها با رقبا در این صفحه توضیح داده شده است.

صفحات خدمات:

بهتر است بدانید، صفحات خدمات یک مقصد مشخص است که تمامی خدمات و محصولات عرضه شده به وسیله شما در آنجا لیست شده است. همچنین این صفحات برای اولین بار برای مخاطبان و کاربرانی که از جایی مثل صفحه اصلی شما وارد می شوند، خیلی خوب است چون به مخاطبان این امکان داده می شود تا همه پیشنهادات و توصیه ها شما را مشاهده کنند و بهترین تصمیم را برای استفاده از خدمات شما بگیرند.

چرا طراحی سایت خدماتی برای کسب و کارها ضروری است؟

وبسایت پلتفرمی است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید به بهترین شکل ممکن خدمات خودتان را در فضای اینترنت به تعداد زیادی از مخاطبان و کاربران معرفی کنید. فقط در این صورت است که شانس این را دارید که مشتریان و مخاطبان خودتان را افزایش دهید. همچنین اگر شیوه ارائه خدمات و محصولات شما به گونه ای است که می توانید با توجه به حوزه کاری خودتن، قسمتی از نیازهای مخاطبان را برطرف کنید.

داشتن وبسایت به شما کمک می کند تا به راحتی به تعداد زیادی از کاربران و مخاطبان خودتان در سایر کشورها نیز خدمات ارائه دهید و درآمد دلاری زیادی کسب کنید. بنابراین، طراحی سایت خدماتی، به منظور استفاده از پتانسیل های فضای اینترنت، به یک ضرورت برای تمامی مشاغل خدماتی تبدیل شده است. پس شک نکنید و برای افزایش میزان درآمد خودتان، همین امروز سفارش طراحی سایت خدماتی را دهید.

طراحی سایت خدماتی برای چه مشاغلی مناسب است؟

هر کسب و کار یا بیزینسی که خدمات و محصولاتی را برای مخاطبان و کاربران عرضه می کند، می تواند سفارش طراحی سایت خدماتی بدهد. برای مثال، اگر در حوزه تعمیرات گوشی های هوشمند یا کامپیوترهای شخصی فعالیت می کنید، می توانید با راه اندازی و ایجاد سایت و معرفی خود، مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کنید. در واقع به دلیل توسعه و تنوع کسب و کارهای خدماتی، مشاغل زیادی می توانند متقاضی طراحی سایت خدماتی باشند.

امکانات مورد نیز برای طراحی سایت خدماتی

کسب و کارهایی که در حوزه ارائه خدمات و محصولات خاص فعالیت دارند، دارای طیف گسترده ای هستند. ماهیت کاری متفاوت آنها موجب شده است تا برای ارائه بهتر خدمات به مشتریان به امکانات زیادی نیاز داشته باشند. برای مثال، اگر در سایت محصول غیرفیزیکی می فروشید، به قسمت مخصوص فروش در سایت نیاز دارید. بنابراین، نیاز است تا تیم توسعه دهنده های سایت seoedu برخی از صفحات سایت را مشابه طراحی سایت فروشگاهی برای شما ایجاد کنند. البته توجه داشته باشید که شما باید در اول کار، همه مشخصات و قابلیت های خواسته شده مرتبط به کسب و کار خودتان را در فرم سفارش طراحی سایت ثبت کنید.

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی درباره وبسایت خدماتی برای شما ارائه کنیم، به بررسی ویژگی های سایت خدماتی بپردازیم و نحوه طراحی سایت خدماتی را برای شما یاد دهیم. همانطور که گفته شد، به هر سایتی که خدمات مختلفی را به صورت آنلاین به کاربران ارائه می دهد و مطالب و خدماتی را در حوزه تخصصی خود فراهم می کند، وبسایت خدماتی گفته می شود. هر کسب و کار یا بیزینسی که خدمات خاصی را ارائه می دهد، به طراحی سایت خدماتی نیاز دارد تا از این طریق میزان درآمد و مشتریان خود را افزایش دهد.

امروزه خیلی از افراد می خواهند تا روی کاناپه نشسته، در حال تماشای تلویزیون باشند و خریدها و کارهای روزمره خودشان را به صورت آنلاین انجام دهند. به همین دلیل است که امروزه طراحی سایت خدماتی مورد استقبال کسب و کارهای زیادی قرار گرفته است و مدیران کسب و کار به این نتیجه رسیده اند که با داشتن یک سایت خدماتی مناسب می توانند افزایش چشمگیری در تعداد کاربران خود را تجربه کنند.

سوالات متدوال:

وبسایت خدماتی چیست؟

هر سایتی که خدمات و محصولات خاصی را به صورت اینترنتی عرضه کند و ارائه دهنده خدمات در حوزه تخصصی خود است، وبسایت خدماتی نامیده می شود.

مزایای طراحی سایت خدماتی چیست؟

طراحی سایت خدماتی مزیت های فوق العاده ای به همراه دارد که باعث می شود تا کسب و کارها یا مشاغل زیادی اقدام به طراحی سایت خدماتی کنند. از جمله از این مزایا می توان به افزایش مشتری و درآمد، کاهش هزینه ها و ارائه بهتر خدمات اشاره کرد.

طراحی سایت خدماتی چقدر طول می کشد؟

معمولا زمان انجام طراحی سایت خدماتی بین یک تا دو ماه کاری استف ولی زمان دقیق آن بعد از بررسی ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد سایت خدماتی مورد نطر، مشخص می شود.

امکان قرار دادن درگاه بانکی در سایت خدماتی وجود دارد؟

بله؛ در طراحی سایت خدماتی امکان اضافی کردن درگاه های بانکی مختلف و همچنین درگاه های واسطه وجود دارد.

آیا برای سایت خدماتی سئو نیز لازم است؟

سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو مثل گوگل از مهم ترین نیازهای طراحی وبسایت خدماتی است.

اگر سایت خدماتی با ووردپرس انجام شود، چه اتفاقی رخ میدهد؟

مشکلی نیست که طراحی سایت خدماتی با ووردپرس صورت گیرد، ولی محدودیت هایی که ووردپرس به وجود می آورد، کار را برای سئو و بهینه سازی سایت سخت و غیرممکن می کند.

سایت خدماتی برای چه کسانی مناسب است؟

وبسایت های خدماتی برای افرادی مناسب هستند که بر اساس تخصص و دانش خود می توانند نیاز مشتریان را برطرف کرده و در حوزه های مختلفی به کاربران کمک کنند.

میانگین امتیازات 4.6 از 5 - از مجموع 23 رای

خدمات گنج دیجیتال

آخرین مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان